Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Farfar....

Av MissJA - 22 januari 2011 17:13

Min farfar är som jag redan skrivit om inte så frisk längre. Han går sakta men säkert mot den sista vilan som man kan uttrycka det. Nu är han tillbaks på sjukhuset från det utredningsboendet han var på tidigare. På sjukhuset pratar de om att sätta peg på honom så att de kan sondmata honom eftersom han har sådana extrema problem med att få i sig näring.


Men farfar har själv uttryckt att han inte vill leva längre, han vill få dö. Tycker inte det är att respektera en gammal mans vilja igenom att sätta en peg på honom kommer de bara att förlänga hans lidande. Om de vill hjälpa honom tillfälligt med att få näring nu när han håller på att återhämta sig från en lunginflammation kan de väl sätta en vanlig sond via näsan! Så han återfår orken att kämpa på med maten.


Fast det är klart så skör som han är, vem vet om han kommer att klara av operationen som det innebär att få en peg på plats..


Har så dubbla känslor inför farfar just nu, har endast träffat honom 3 gånger sedan han började bli gammal och sjuklig . Nu har det gått ganska fort och antingen så har jag haft mycket med jobbet, haft massa olika baciller på besök (så som det är att ha små barn hemm som tränar upp sitt imunförsvar) eller som nu på slutet vart gravid/ illamående och mått för psykiskt dåligt för att klara av att se honom ligga där, nedbruten och på väg bort. Jag vill minnas den starka, hurtiga pensionären han var. Vet inte om jag klarar av att se honom alls. Men har lovt mig själv att om han lever när lille Damien har kommit ut till oss att jag snabbt som bara den ska åka och hälsa på farfar. Vill att han ska få hinna träffa sitt 3:e barnbarns barn om han hinner. Som dessutom kommer att få ärva farfars tilltalsnamn i mellannamn..


Vår efterlängtade bebis ska nämligen heta Damien, Seth (efter min farfar) Edward (efter M's farfar)...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards