Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Tankar inför förlossningen

Av MissJA - 8 januari 2011 19:41

På nåt sätt är jag fortfarande inte trygg med de som ska förlja med mig på förlossningen. Därför så hara jag börjat fantisera om hur det kan bli. Det för mig troligaste scenariot är att M är på jobbet och E svarar inte. Jag går hemma ensam med värkar och försöker få tag i M som inte har vare sig ljud eller vibrator på sin mobil på jobbet = omöjlig att nå..


I mina tankar ser jag hur jag typ får ta busseneller bilen själv till förlossningen och sedan klara mig där tills bäbisen typ har kommit ut. Alternativt att M kommer in under krystningen och får se sin son födas.


Jag vet att det tar ca 4 timmar för honom ifrån det att han fått veta att han måste åka från jobbet tills han faktiskt har tagit sig därifrån.. Dessutom så vet jag att andra förlossningen kan gå mycket snabbare än den första åh V var född ca 5 timmar efter att jag fick första smärtsamma värken med värkstimulerande droppet.


Vet att M inte skulle uppskatta att bli hemringd för ett falskt alarm heller, så det måste vara på riktigt om jag ska ringa hem honom från jobbet. Det innebär förmodligen att jag själv måste åka in för att kolla läget, och om jag är tillräckligt öppen för att de ska anse förlossningen igång då försöka få tag i min okontaktbare sambo och blivande pappa.. Lätt.. det betyder alltså att från att förlossningen är konstaterat igång så tar det ca 4 timmar tills jag har någon att hålla i handen..


Om värkarna skulle mjukstarta under natten mot en av hans arbetspass så skulle han inte stanna hemma på morgonen heller om han inte var 100% säker på att det kommer att bli bäbis innan kvällen då han har slutat, så det är inte heller ett säkrare scenario.



Om förlossningen startar eh helg när barnen är hemma och mina föräldrar är hos farmor och farfar har jag ingen barnvakt heller utan får vara hemma och förhoppningsvis inte föda bäbisen själv inne på toaletten.. Det skulle säkert skada mina barn för livet eftersom jag är så smärtkänslig och förlossningsrädd..



Bäst vore det alltså om värkarna mjukstartade en dag så M är ledig eller på kvällen och att vattnet går under natten och att värkarna sedan drar igång så pass kraftigt att det inte är någon tvekan utan att vi kan åka in och föda bäbis lagom till morgonen.. Men som vanligt är drömversionen över hurdet borde bli knappast trolig som det kommer att bli. Därav kommer jag fortsätta att känna mig rädd och orolig inför att bli lämnad ensam under förlossningen tills den är över och jag vet med all säkerhet hur det faktiskt gick..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards