Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2012

Av MissJA - 21 juli 2012 15:38

Så bra det gick. Åh vi fick bort både lite var åh även ett sandkorn. K var duktig och stod ut trots att det gjorde väldigt ont gör honom. Åh jag satt brevid honom åh höll handen.

Av MissJA - 21 juli 2012 14:46

Det är verkligen mycket lättare att blogga med nya appen. Med
En tillvaro fylld av sysslor åh lite tid över blir det så mycket lättare att blogga nu. Det märks säkert åxå på antalet inlägg per dag.

Av MissJA - 21 juli 2012 14:39

Om det är nåt jag inte klarar mig utan just nu så är det grekisk yoghurt. Det går åt nästan ett kilo per dag. Alltså typ min huvudföda. Jag äter det till min frukostsmoothie, mellanmål, åh kvällsmål. Om yoghurten är slut åh vi inte har mer hemma får jag panik. Seriöst minpuls stiger åh jag försöker se till att vi snabbt kan åka åh införskaffa mera.

För mig smakar den härligt fasta yoghurten som glass, jag äter den gärna iskall med liten sked. Om jag får välja äter jag hellre det ä en skål med glass. Men trots fettprocenten (10% ) kan kännas mycket så väger den höga mängd protein upp nackdelen så jag anser att det är ett sunt alternativ. Om jag vill lyxa till det lite så tillsätter jag Mycket kakao i min portion, vips så har jag fått chokladpudding utan tillsatt socker.

Av MissJA - 21 juli 2012 14:27

K har fått ett ordentligt infekterat nageltrång. Åh när jag idag inspekterade tån för att se hur det såg ut såg det värre ut och luktade illa. Så jag satt mig tålmodigt i telefonkö till 1177, 40 minuter senare lade jag på lure än under tiden jag försökte svälja ner mina kväljningar. Vi skulle inte åka in med tån utan ta hand om det hemma. Men det var hur vi skulle gå till väga som fick mig att vilja kräkas. Efter maxdos alvedon åh ett långt bad i såpvatten skulle vi karva fram tånageln åh pressa ut varet. Sedan våtomslag med asolsprit. Detta kommer förståeligt nog att göra djävulskt ont, men måste göras.

På väg till apoteket så bad jag en av våra grannar titta på k's tå, hon tyckte det lät konstigt att vi inte fick åka in så att någon fick se på infektionen. Sedan så berättade hon om sin kollega som dött av ett sår på hälen som gav henne blodförgiftning. Efter det var det nära att jag kräktes. Jag bad M gå åh se om nästa granne (diddis bvc-sköterska) var hemma åh om hon i så fall kunde se på tån.

Efter vår shoppingtur för att skaffa det vi behövde för att behandla tån så fick jag veta att hon inte bara sett på tån utan även tagit på sig att hjälpa oss att ta hand om infektionen. Så nu sitter K med foten i såpvatten åh ser på ice road truckers åh efter det kommer vi gå över till vår bvc-sköterska för en första behandling.

Jag är henne evigt tacksam!! Mitt mammahjärta klarar mycket, men det jag skulle bli tvungen att utsätta min älskade son för annars var mer än jag kan klara. Så känns det just nu i alla fall. Åh hon vet ju vad hon gör och kan avgöra om han behöver bättre vård snabbt åxå.

Det är tryggt att ha sådana grannar som vi har!!!!

Av MissJA - 21 juli 2012 11:32

Kom igår till mini innehållande minis första kläder. Jag ån m handlade lite via tradera :)

Nu när vi vet att mini förmodligen är en esmee har jag lite svårt att inte köpa nåt litet rosa. Men förhoppningsvis får vi veta mer säkert den 1:a augusti då vi ska på specialmvc för att kolla var moderkakan är. Om jag får föda vaginalt eller om jag tvingas ta kejsarsnitt.

Efter det blir det lote mer shopping. Jag är bla ute efter en fleeceoverall, hjälmmössa, lite byxor med fot, någon body åh kanske typ 2 pyamasar till. Sen skulle jag vilja ha en ny skötväska, modellen större så att jag kan ha saker i den för både mini ån diddi.

Av MissJA - 21 juli 2012 11:11

Denna har funnits med bland mina bakverksfavoriter sedan jag väntade k (alltså ungefär 9år nu). Tyvärr är det en kaka som är svår att göra mjölkfri så den blir lika god som orginalet. Så den jag gjort nu på förmiddagen är med mjölk.

Den mjölkfria varianten görs av mjölkfri neutral mjukost som jag blandar med imat till kesellalik konsistens åh så tillsätter jag vaniljsocker tills det smakar gott.

Ingredienser:
Degen:
3 dl mjöl
2 msk socker
125g smör
1 äggula

Fyllning:
2 ägg
500g kesella (2 burkar)
1 dl socker
1,5dl mjöl
Lite citron

Gör såhär:
1. Blanda ihop degen åh tryck ut den i en form (gärna med löstagbar kant) ställ den kallt

2. Blanda ihop fyllningen.

3. Häll fyllningen i degskalet

4. Grädda 30-35 minuter mitt i ugnen. 200 grader.

Av MissJA - 21 juli 2012 10:54

Jepp, igår somnade jag först av alla hemma hos oss. Halv åtta sov jag. Men jag kanutan problem påstå att det verkligen behövdes i min kropp. Jag sov hela natten, nästan. Jag var på toa vid 23 åh vid 01 sedan sov jag non-stop. Jag min s typ inte när det hände senast (förutom under de 12 första veckorna under graviditeten).

Idag är jag fortfarande sliten, har även ont i kroppen åh är lite snuvig. Så jag gissar på att jag har en liten förkylning åxå. Så det blir en lugn dag idag åxå ph kanske kan jag få en till fantastiskt lång natt. Jag klev inte upp imorse förrän kl 8 typ, hungrig som bara den.

I helgen har k's biologiska pappa sagt att han tänker komma på besök, men jag har inte hört något mer så vi får väl se. Om han dyker upp är det första gången på 5 år som far och son träffas. Hur som haver håller jag på att baka en cheesecake, kan vara kul att ha något att bjuda på. Jag är ju i grunden lite av en bullmamma.

Nu meddelar ugnen att kakan är färdig. Tänkte dela med mig av receptet senare när jag har lite mera tid över.

Av MissJA - 20 juli 2012 14:59

Idag känns hela dagen oändligt lång. Jag har inte gjort nåt alls åh ändå känns det som om jag gjort ett stenhårt träningspass åh är sådär helt utmattad fysiskt. Nu har vi åtmunstone gått ut till lekparken för åh busa lite jag åh damien. Våh k är med m på coop åh försöker hämta ut de paket som kommit ett från jollyroom åh ett från netonnet, men det är nåt strul så de har varit där i 3 timmar nu.

Vi får väl se om de får ge upp idag åh kanske hämta ut paketen senare istället. Snart kommer mina föräldrar hit åh ska hjälpa oss att fixa med våningssängarna.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards