Hönsmamman

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av MissJA - 28 juli 2012 19:27

Jag är så jävla trött i huvudet att jag bara vill gråta!! Det har varit en lååååång dag (utan slut - som det känns). Visst det har varit en jättefin sommardag, men för lite nattsömn, gnälliga barn åh så rikigt varmt på det. Tja det var att ta död på all ork jag lyckats hitta. Bara att vara höggravid när det är varmt är jobbigt. Detta har nästan varit för mycket.

Men om ett dygn är M hemma igen, så då finns det åtminstone en till vuxen här att dela det jobbiga med.

(nu låter det säkert som om det enda jag kan är gnälla, åh att det varit hemskt jobbigt hela tiden, så är det inte. Det är bara det att det tederar att bli för mycket som är jobbigt på en gång. Det blir liksom lite som att överösas av en tzunami.)

Nä nu ska jag fixa diddis välling, åh göra allt klart för natten. Sova behöver samtliga hemma hos oss göra inom en snar framtid om dagen imorgon ska bli bättre.

Av MissJA - 28 juli 2012 14:11

V har en kompis som har föräldrar från ett annat land. Åh jag tycker det är helt ok att dom tränar på sitt språk hemma hos sig själva. Men när föräldrarna kommer hem till oss för att tex hämta sin dotter eller bara säga något till henne så pratar dom sitt hemspråk. Det gillar jag inte riktigt, jag tycker faktiskt att se kan prata så att även vi kan förstå. Jag tycker faktiskt det är lite ohyfsat att inte göra det.

Ett bra exempel var när de mamman och dottern var hos oss och jag bjöd på fika. De pratade svenska med oss men deras språk när de tilltalade varandra. Visst jag kunde ha frågat vad de pratade om, men samtidigt så tycker jag inte att man gör så. Umgås man tillsammans så får man prata det språk som alla förstår. Så är reglerna på språkskolan åxå. På rasterna ska barnen prata svenska så att inget barn känner sig utanför.

Vad anser ni?

Av MissJA - 28 juli 2012 13:17

Som jag planerat så fick diddi lägga sig senare idag för att på så sätt korta ner vilotiden. Då kanske natten som kommer blir bättre.

Av MissJA - 28 juli 2012 10:53

Här hade jag fotat bilder som skulle med de 2 senaste inläggen, åh så läggsdom inte upp!! Nu blev jag lite sur på appen.

Av MissJA - 28 juli 2012 10:51

Att lyxkas kasta skräpet I PAPPERSKORGEN??

Av MissJA - 28 juli 2012 10:49

Lång åh strulig natt! Mellan 01-05 strulade diddi. Kl 05 var han uppe åh körde dockvagn, sedan fick han hostmedicin åh nässpray innan han klunkade i sig en flaska välling åh somnade till kl 8.

Så idag är det jag som känner mig bakis, när jag pratade med M så hade han det finfint. Åh för honom väntar en dags slappande framför os innan nästa fest som börjar vid 18. Själv är jag ute i lekparken åh förföljer diddi. Snart är det dax för lunch, diddis dagvila åh då börjar mitt jobb i småttingarnas rum, idag ska gardiner strykas och golvet städas. Sedan skulle jag vilja flytta lite möbler. Men vi får se, om jag gör det blir M arg.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards