Hönsmamman

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av MissJA - 30 juli 2012 21:05

Åh sängen i sovrummet kommer att kännas stor, kall och tom inatt. Men kanske får jag sova mer ostört??

Nä nu ska jag äta lite yoghurt/keso mix åh göra mig redo att lägga mig ensam i den stora, tomma och inte uppvärmda sängen.

Av MissJA - 30 juli 2012 20:20

Inser nu att jag aldrig skrev det där inlägget om hur det gick hos läkaren för k. Besöket där drog över tiden, åh trots att kag tagit med saker att knapra på så höll vi på att svälta ihjäl. Hela dagen efter läkarbesöket har jag varit nära tårar, knäsvag åh behövt äta hela tiden. Lunchen blev aldrig av. Åh en utebliven måltid nu är för min del inte en så värst bra ide.

Efter att ha väntar över 2 timmar kom det in en läkare, han tittade på foten, skrev ut antibiotika som k ska ta 3 gånger per dag i 10 dagar. Åh skulle även skicka en remiss till hand och plastikkirurgen för att korrigera grundfelet på k's tå. Sedan fick vi vänta ca 45 miniter på att någon skulle lägga om tån igen, våtomslag med asolsprit. Men helt ärligt så var det den sämsta (fult ord) våtomläggning som jag sett.

Nu ska tån läggas om morgon åh kväll i 10 dagar så får vi hoppas att denna behandling plus antibiotikan gör så att foten blir bra.

Av MissJA - 30 juli 2012 20:10

Det är första natten för diddi i sitt nya sovrum (där pappa m åxå ska sova). Men diddi skriker åh protesterar högljutt, hela mitt hjärta värker och jag får kämpa mot lusten att rusa dit, ta upp honom, krama om honom hårt och bära honom tillbaks ner till vårt sovrum...

Meeen, han ska ju lära sig sova där uppe nu. Det är ju inte precis som om vi har all tid i världen på oss att få honom att sova där. Mini är snart här. Men den ångest jag känner över hela situationen är just nu nästan övermäktig...

Bilden i slutet på detta inlägg är från igår, sista natten innan han skulle flytta upp. Han somnade så sött, i min famn, precis som han föredrar att somna.

Av MissJA - 30 juli 2012 09:52

Idag åker jag med k till doktorn med han stortå, nageltrånget har inte blivit så myckte bättre trots att vi kämpat på med asolsprit åh våtomslag. Vår granne tyckte det lät som en bra ide åxå.

Nu är m hemma igen åh det känns skönt. Jag är sliten efter helgens jobb. Ikväll kanske våra närmaste grannar kommer över på middag, hoppas det.

Nä, nu måste jag dra mig ur soffan åh hitta skor osv eftersom vi ska bege oss till norrlandskliniken.

Hoppas de kan hjälpa k med tån så att han får bli bra snart.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards