Hönsmamman

Alla inlägg den 5 juli 2012

Bloppis-annons
Av MissJA - 5 juli 2012 12:26

Nu är det dax, jag måste sälja min fina bugaboo cameleon pga vi behöver en syskonvagn till hösten.


Vagnen är köpt hösten 2010 men togs inte i bruk förrän den 20/2. Den är i färgen royal blue och brun. Den säljs komplett och har fungerat felfritt sedan vi började använda den.


saker som följer med:

  • Liggdel (brun med blått liggdelslock)
  • Sittdel med helt oanvänt topptyg
  • regnskydd
  • Instruktionsbok
  • Adaptrar till babyskyddet maxi cosi
  • terränghjul i förvaringspåse
  • extra topptyg (2011 års limited edition vårgrön, sufflett och liggdelslock)

Jag kan skicka vagnen, köparen står då för fraktkostnaden.


      Vagnen som helt ny med liggdelen.

  Färgen på det extra topptyget



Barnvagnar, Säljes - Umeå (Västerbottens län)
Pris:    6 000:-
Telefon:    070-3243915
 
Av MissJA - 5 juli 2012 07:03

Så är slutet på simskolan nära, snart slipper vi allt morgonbråk ett tag framöver.. Som jag längtar efter lite lugn och ro. Samtidigt som de gärna hade fått vara bad en vecka till så att barnen hade fått träna lite mera intensivt ett tag till.. Dom kör visst en intensiv period till innan skolorna drar igång igen och jag funderar skarpt på att gräva djupt i mina fickor efter pengar och anmäla dom dit..


Nä nu ska vi alla klä på oss och borsta tänderna mm  Jag måste dessutom få i mig typ 1 liter vatten så jag slipper masssa yrsel åh hjärtklappning.


Förresten så fick M upp de flesta hyllorna i vår blivande klädkammare igår. Nu väntar jag på att han ska ta loss listerna så jag kan måla dem vita och fina.. Bäddfotöljen härnösand skruvades åxå ihop igår och den står för tillfället i vardagsrummet Åh barnen satt igår i den och såg en film..

Av MissJA - 5 juli 2012 06:55

Det är samma sak varje morgon.. K har så svårt att börja en ny dag, på något annat sätt än sitt egna. Om han inte får ligga och göra ingenting/ leka med sina traktorer och bilar ostört typ till 10 på förmiddagen, kommer han bara att vrålgråta och vara våldsam motståndare till allt. Han slåss och skriker precis som om vi försökte döda honom, inte försöka få honom att klä på sig och äta frukost.


Det spelar ingen roll hur man gör, det blir alltid så. Kampen med honom är över ca 30-45 minuter efter den startar, åh då ska man ha tålamod över att försöka bemöta de 2 andra barnen på ett bra sätt åxå.. Det är inte så lätt alla gånger ska jag medge. Men mitt tålamod har jag tränat upp med åren som det varit på det här viset.. Morgonhuvudvärken däremot kommer alltid, det är nog allt skrikande som gör det tror jag.. men alla gånger man biter sig i tungan åxå och räknar till 10, eller 100 kan ju kanske vara en bidragande orsak..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards