Hönsmamman

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av MissJA - 7 juli 2012 08:55

i över 2 månader har de torterat oss inomhus!! Vi har fått 2 omgångar myrdosor men de hjälper faanimig (ursäkta språket men jag håller på att bli galen) inte det allra minsta!!!!


Nu tänker jag på måndag ringa tillbaks till anticimex och KRÄVA (synd bara att jag är en mes i telefon och förmodligen bara kommer att få hem ännu fler jädra dosor som man ska vara livrädd att diddi ska hitta och äta upp) att de ska komma hit och spruta med gift. Jag vet att det innebär att jag och diddi inte får vara hemma men vi ska bort om ett tag så då passar det bra att de kommer under tiden vi är borta, eller samma dag vi åker och sprutar så vi blir kvitt det här problemet en gång för alla..


Myror ska få finnas i vår värld, men utomhus, inte på köksbordet, diskbänken, spisen skafferiet, på kylen och frysen i hallen osv.. Någonstans  får man ju dra gränsen, åh jag har den gränsen vid ytterdörren..

Av MissJA - 7 juli 2012 08:42

Idag, när vi äntligen kunde få chansen att sova längre än till typ seanst 06:30 vakande diddi före kl 6!! Ibland är det alldelens uunderbart att vara småbarnsförälder.... men tur dom är söta och gosiga så man blir alldeles snurrig av kärlek..


Efter att ha druckit välling, morgonbajsat och väckt mammas hungriga mage så jag satt och åt frukost så återgick liten buse till sängen och SOMNADE med sin pappa, som by the way kan somna på kommando - såå störande när jag måste kämpa för att somna..


I alla fulla fall så satt jag och läste i boken "bloodlines" på min iphone som är bra och fångar mig totalt.. Efter frukost och ett par små glas iskallt vatten så gick jag ut på baksidan till hängstolen med en filt för att fortsätta läsa boken i stillhet, storbarnen hade bäddat ner sig i den utbäddade bäddfotöljen och såg på pippi på barnkanalen.. Idag är det mulet men nästan 20 grader, vilket kändes som en skön avvikelse från all sol vi haft. Vinden fläktade lite svalt och filten fick mig att känna mig sådär lagomt mysigt avslappnad. Jag fick en underbar lässtund före V kom ut och ville mysa en stund. Efter en mysstund och lite småprat fick jag återuppta läsningen medan hon fortsatte se på tv.. Så kom det en mygga och bet mig på handen.. Sedan kom en geting och jagade in mig... Sen fick min iphone slut på ström så jag bestämde mig för att blogga..


Nu ska jag se till att storbarnen gör sig färdiga att åka till mormor och morfar, där de ska tillbringa en natt så jag och M kan fixa till deras gemensamma rum med möbler och belysning - gardiner eftersom jag inte hunnit hitta de rätta gardinerna än.. (jag har inte ens börjat leta..)..


Nä dax att agera väckarklocka för hela familjen, denna dag ska bli produktiv och det blirden inte om vi inte sätter fart.


Ciao!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards