Hönsmamman

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av MissJA - 2 juli 2012 19:11

Diddi badar innan middagen, fick även håret tvättet 

K fyller polen med lagomt varmt vatten 

V relaxar i hängstolen


Vi åt grillat kött, champinjoner, majskolvar och tomathalvor, till det potatisgratäng, sås och sallad


Efterätt/ kvällsfika blev jordgubbar med glass/ grädde/ grekisk yoghurt


Nu är m åh en kompis och grejar med bilen och barnen är på väg i säng.. Även jag tänkte gå till sängen åh läsa mig till sömns... Myyyyyys!!!!!!         


Av MissJA - 2 juli 2012 15:12

För en massa år sedan läste jag en krönika skriven av martina haag om egentid.. Hur stressad hon kände sig när hon äntligen skulle få ha en hel dag för sig själv att göra egogrejer på..


Känner igen mig lite, tiden springer lixom iväg när man som mest hade velat ha en liten bit av evigheten på sig att bara få vara lite..



Nui tex. hade det varit jättesoft att kunna sitta och läsa i solstolen, men jag måste skynda mig att förbereda middagen.. visst jag är ensam hemma men inte utan förpliktelser.. Åh det är ju superskönt för den andre som tar hand om barnen om maten är färdig till hemkomsten då alla har låg energinivå och är sugna på grillat med gratäng och roliga tillbehör..


  


Så nu ska jag piska mig upp från datorn åh fixa det som tar längst tid, sedan kanske jag hinner med lite njutning innan alla kommer hem igen.. Imorgon åker M tidigt till sundsvall med en kompis för att uppdatera lite av vårt möblemang och jag blir då solo med barnen, men som vanligt är det simskola, åh alla andra vardagliga sommarrutiner som ska efterlevas ändå... Förresten åker han iväg ikväll åxå, då han ska fixa nåt med bromsarna på vår nya bil...  


Av MissJA - 2 juli 2012 14:55

Nu äntligen är min iphone tillbaks   Åh jag sitter just nu och håller på att uppdatera den, synka den med mitt itunes osv.. Gudars vilken tid det tar!!! tyvärr kan jag inte ringa med den ännu, för tele2 hade skickat ut ett stort sim-kort och butiken hade ingenting att klippa kortet litet med. Så hon i butiken bytte ut sim-kortet mot ett litet. Tyvärr blev det lite strul och det kan visst dröja något dygn tom. innan jag åter kan ha kontakt med omvärlden med mobilen på annat sätt än med wifi (alltså är hemma och åxå kan bli nådd via hemtelefonen, suckelisuckthatsux!!!


Det är visst 12 minuter kvar på uppdateringen. Så jag kan ge bloggen lite mer tid.


Idag har barnen som vanligt varit på simskola, V som klarat av att lära sig grunderna är nu överflyttad till gruppen som aktivt börjar träna på crawl och fjärilssim.. K är kvar i baddarna, men det var väntat, han lär få vara baddare länge till. Jag funderar på att låta dem fortsätta intensivträna i början av augusti då de åter kör 2 veckor simträning.. Men det beror på pengarna, just nu är det inte direkt ett överflöd i min plånbok.. Föräldraledighet tenderar att göra familjen... inte så värst rik..


Sedan så åt vi lunch som m bjöd på, mackor från subway till barnen och sallad till mig, det var gott och kändes rätt soft att slippa stå vid spisen för en gångs skull.


Nyss kom jag åh K hem efter att ha varit på phonehouse och löst ut min nya telefon och dessutom storhandlat på ica maxi.. Men summan denna ghång blev nästan 1000 kr mindre än sist :D


Efter lite tjat på M så tog han ytterst motvilligt med sig hela barnaskaran till tomtebolekparken ett tag, tanken är att jag fka fixa iordning en grillmiddag medan de är borta och få lite ensamtid, något jag kan törsta efter när matte jobbar hela dagarna och jag är ensam hemma, med graviditetskomplikationer och bråkiga busungar..


Mest lycklig idag är jag över att jag äntligen kan få börja läsa min nya bok, bloodlines på mobilen senare idag!!!! Böcker som jag köper på itunes store går ju tyvärr inte att läsa via datorn   något jag har surat över i snart 7 veckor!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards