Hönsmamman

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av MissJA - 1 juli 2012 09:37

Jag fick en tanke nyss, och letade fram min gamla lista på saker som jag ville ha tillgängliga den dagen damien skulle födas. Den kan man hitta här Det roliga med den är att vi hade användning av ALLT som jag skrivit upp där.. Åh även den packmlistan till BB som man kan se här Nu gick tiden så pass fort på förlossningen att sakerna vi packat till M inte behövdes (men lite av godiset var ju gott att ha till efteråt på bb åxå).


Med facit i handen så kommer jag nog att utgå ifrån dessa listor även denna gång, en grej kommer jag dock att lägga till i packningen till BB, en maggördel att snabbt som fasen efter att mini ploppat ut kommer att dras åt kring magen för att hjälpa den att dra ihop sig.. Jag kommer även se till att tidigare beställa hem en TENS-apparat så jag kan nyttja den motr slutet.. Bättre det än att betala för en hyra av en apparat som blir liggandes eftersom bäbin redan flyttat ut från magens varma trygga värld och ut i den kalla verklighet som kallas för livet.. Hellre då förlänga med en månad till om bäbin inte vill komma ut...


Åh slutligen ett tips till alla er som funderar på vad ni ska packa till förlossningen, ta allt i en STOR väska med hjul, ni anar inte hur drygt det är att bli tvungen att bära saker löst i påsar osv. Bättre att ha en stor halvtom resväska med hjul att proppa ner jackor osv i när man sedan ska från förlossningen till BB..

 


Åh så en sak till, jag kommer att stanna på BB ett tag, för att få tid att lära känna den nya krabaten, få lite väl förtjänt vila ha kunnig personal omkring sig om barnet skulle vara sjukt och för att jag som mamma ska få igång magen osv igen..

Av MissJA - 1 juli 2012 08:18

Jepp, det är bara lite mer än en månad kvar.. Jag som aldrig gillat att fylla år ser inte fram emot denna födelsedag heller. Varför skulle jag?? Snart är jag en gammal tant ju!! Tänk att jag bir 60 år typ en månad innan mini blir 30!! Fast iof. på mina 30 år har jag hunnit med att föda fram nästan 4 barn. Många börjar ju inte med familjebildandet förrän de är ca 30 år.. Om inget oväntat och mycket olyckligt sker kommer jag att få se mina barn och kanske även deras barn växa upp och bli vuxna..


Men, vad ska dagen 30 år sedan mamma krystade ut mig bjuda på då?? Inget jävla partajande i alla fall!! Jag vill inte det, kanske en god middag med nära och kära. Funderar på vad jag ska önska mig.. Ska det vara egosaker till MIG, eller ska det vara något som hela familjen drar nytta av??


Om jag skulle önska mig saker för MIG blir det nog:

  • Magträningsprogram för nyblivna mammor som kostar 180kr på mammafitness.se

  • Maggördel som jag kan använda efter förlossningen för att dra ihop magen (finns på barnens hus)
  • Nya träningsbyxor + träningstopp
  • Presentkort hos frisören
  • Barnvaktstillfällen så jag kan få träna lite utan de små barnen

Egopresenterna handlar helt enkelt om att ge mig redskap att lyckas med det mål jag satt upp för detta år, fast det blev ju förskjutet ett år.. Att lyckas springa en halvmara. Åh så att få fixa till håret, just nu fungerar ingenting!! Jag vill typ grina varje gång jag ser hur håret ser ut i en spegel.. Inte ens hårfärgen vill fästa i håret!! Jädra gravidhormoner!!


Presenterna som skulle vara bra för hushållet:

  • En radio med cd-spelare eftersom den jag haft sedan jag flyttade hemifrån -99 dog under våren..
  • En elektrolux ergorapido dammsugare - tänk så smidigt att snabbt bli av med allt spill som blir efter maten!!!!!!  
     

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards