Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

weeee!!! yeay

Av MissJA - 2 juli 2012 14:55

Nu äntligen är min iphone tillbaks   Åh jag sitter just nu och håller på att uppdatera den, synka den med mitt itunes osv.. Gudars vilken tid det tar!!! tyvärr kan jag inte ringa med den ännu, för tele2 hade skickat ut ett stort sim-kort och butiken hade ingenting att klippa kortet litet med. Så hon i butiken bytte ut sim-kortet mot ett litet. Tyvärr blev det lite strul och det kan visst dröja något dygn tom. innan jag åter kan ha kontakt med omvärlden med mobilen på annat sätt än med wifi (alltså är hemma och åxå kan bli nådd via hemtelefonen, suckelisuckthatsux!!!


Det är visst 12 minuter kvar på uppdateringen. Så jag kan ge bloggen lite mer tid.


Idag har barnen som vanligt varit på simskola, V som klarat av att lära sig grunderna är nu överflyttad till gruppen som aktivt börjar träna på crawl och fjärilssim.. K är kvar i baddarna, men det var väntat, han lär få vara baddare länge till. Jag funderar på att låta dem fortsätta intensivträna i början av augusti då de åter kör 2 veckor simträning.. Men det beror på pengarna, just nu är det inte direkt ett överflöd i min plånbok.. Föräldraledighet tenderar att göra familjen... inte så värst rik..


Sedan så åt vi lunch som m bjöd på, mackor från subway till barnen och sallad till mig, det var gott och kändes rätt soft att slippa stå vid spisen för en gångs skull.


Nyss kom jag åh K hem efter att ha varit på phonehouse och löst ut min nya telefon och dessutom storhandlat på ica maxi.. Men summan denna ghång blev nästan 1000 kr mindre än sist :D


Efter lite tjat på M så tog han ytterst motvilligt med sig hela barnaskaran till tomtebolekparken ett tag, tanken är att jag fka fixa iordning en grillmiddag medan de är borta och få lite ensamtid, något jag kan törsta efter när matte jobbar hela dagarna och jag är ensam hemma, med graviditetskomplikationer och bråkiga busungar..


Mest lycklig idag är jag över att jag äntligen kan få börja läsa min nya bok, bloodlines på mobilen senare idag!!!! Böcker som jag köper på itunes store går ju tyvärr inte att läsa via datorn   något jag har surat över i snart 7 veckor!!

 
 
Ingen bild

Tele2

3 juli 2012 11:57

Hej MissJA,

Vi hoppas att ditt simkort är igång och fungerar nu. Orsaken till att det troligtvis blev problem är att vi haft systemuppdateringar hela dagen igår och fram till 10:00 idag, så inga ändringar som till exempel kortbyten har kunnat gå igenom.

Om du har några frågor eller funderingar får du gärna kontakta mig direkt på michaela.lindell@tele2.com.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2

michaela.lindell@tele2.com

MissJA

3 juli 2012 12:29

Hej michaela,
Idag ringde jag er kundtjänst och fick jättebra hjälp att aktivera sim-kortet så nu fungerar det jättebra!!

Tack för ditt erbjudande

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards