Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2012

Av MissJA - 30 juli 2012 20:10

Det är första natten för diddi i sitt nya sovrum (där pappa m åxå ska sova). Men diddi skriker åh protesterar högljutt, hela mitt hjärta värker och jag får kämpa mot lusten att rusa dit, ta upp honom, krama om honom hårt och bära honom tillbaks ner till vårt sovrum...

Meeen, han ska ju lära sig sova där uppe nu. Det är ju inte precis som om vi har all tid i världen på oss att få honom att sova där. Mini är snart här. Men den ångest jag känner över hela situationen är just nu nästan övermäktig...

Bilden i slutet på detta inlägg är från igår, sista natten innan han skulle flytta upp. Han somnade så sött, i min famn, precis som han föredrar att somna.

Av MissJA - 30 juli 2012 09:52

Idag åker jag med k till doktorn med han stortå, nageltrånget har inte blivit så myckte bättre trots att vi kämpat på med asolsprit åh våtomslag. Vår granne tyckte det lät som en bra ide åxå.

Nu är m hemma igen åh det känns skönt. Jag är sliten efter helgens jobb. Ikväll kanske våra närmaste grannar kommer över på middag, hoppas det.

Nä, nu måste jag dra mig ur soffan åh hitta skor osv eftersom vi ska bege oss till norrlandskliniken.

Hoppas de kan hjälpa k med tån så att han får bli bra snart.

Av MissJA - 29 juli 2012 20:01

Med tv- apparaterna på plats. Snart är detta rum färdigt. Bilden är inte så bra, åh der märks inte på bilden hur man kan vrida tv:n helt mot sängen för att mysa ihop med nåt bra program.

Jag har satt deadline där uppe om 10 dagar. Men då ska inget vara kvar att göra!!

Av MissJA - 29 juli 2012 19:55

Det är inte färdigt ännu, men jag tycker lite av hur rummet kommer bli börjar bli synligt.

Kvar nu är en vägglampa, tavlor, nalle phu stickers på väggarna, gardinen åh bäddfotöljen såklart. Säkert måt mer åxå, men detta kom jag ihåg nu iaf...

Av MissJA - 29 juli 2012 13:35

Så är det ute idag, äckligt. Åh damien vägrar sova. Så nu är vi ute åh leker en stund.

Snart ska vi gå in åh montera ihop en spjälsäng. Eventuellt montera isär bäddfotöljen åh sedan montera ihop den igen i småttingarnas rum. Om jag hinner det idag är det bara gardinkappan åh att koppla in tv åh dvd kvar där.

Förresten så har jag flyttat ner den stora tunga tjock-tv:n som vi inte ska ha längre. Den som m sa var för tung för honom. Jag känner mig lite duktig :) åh kanske lite stark åxå. M skulle bara kalla mig för korkad åh tjurig. Men faktum kvarstår, ska vi hinna klart innan m's semester är över så finns det inte tid att chilla, bara jobba oavsett vilken dag det är eller om någon är borta.

Av MissJA - 29 juli 2012 07:39

Inatt har vi sovit, åh känslan idag mot för igår går kanppt att beskriva!! Inatt har jag drömt, men inte om den kommande bäbisen, mina barn eller sambo utan om ryssland, åh båtaffärer. Alltså inget som jag är ens intresserad av. Frågan är varför jag envisas med att drömma om detta gigantiska land? Drömde om det när diddi var en pyttebäbis åxå. Vad är symbolismen lixom.

Mini lever rövare i magen just nu på sitt sätt alltså det buffas, h*n har bytt sida åh ligger nu med benen på andra sidan åh försöker utvidga mammas mage.

Diddi har massa hosta åh gossar på min ena sida med bolibompa på åh en liten traktor som sällskap. Nä om jag ska försöka vila en stund til innan jag måste kliva upp kl 8 för att ge k medicin.

Bye bye

Av MissJA - 28 juli 2012 19:27

Jag är så jävla trött i huvudet att jag bara vill gråta!! Det har varit en lååååång dag (utan slut - som det känns). Visst det har varit en jättefin sommardag, men för lite nattsömn, gnälliga barn åh så rikigt varmt på det. Tja det var att ta död på all ork jag lyckats hitta. Bara att vara höggravid när det är varmt är jobbigt. Detta har nästan varit för mycket.

Men om ett dygn är M hemma igen, så då finns det åtminstone en till vuxen här att dela det jobbiga med.

(nu låter det säkert som om det enda jag kan är gnälla, åh att det varit hemskt jobbigt hela tiden, så är det inte. Det är bara det att det tederar att bli för mycket som är jobbigt på en gång. Det blir liksom lite som att överösas av en tzunami.)

Nä nu ska jag fixa diddis välling, åh göra allt klart för natten. Sova behöver samtliga hemma hos oss göra inom en snar framtid om dagen imorgon ska bli bättre.

Av MissJA - 28 juli 2012 14:11

V har en kompis som har föräldrar från ett annat land. Åh jag tycker det är helt ok att dom tränar på sitt språk hemma hos sig själva. Men när föräldrarna kommer hem till oss för att tex hämta sin dotter eller bara säga något till henne så pratar dom sitt hemspråk. Det gillar jag inte riktigt, jag tycker faktiskt att se kan prata så att även vi kan förstå. Jag tycker faktiskt det är lite ohyfsat att inte göra det.

Ett bra exempel var när de mamman och dottern var hos oss och jag bjöd på fika. De pratade svenska med oss men deras språk när de tilltalade varandra. Visst jag kunde ha frågat vad de pratade om, men samtidigt så tycker jag inte att man gör så. Umgås man tillsammans så får man prata det språk som alla förstår. Så är reglerna på språkskolan åxå. På rasterna ska barnen prata svenska så att inget barn känner sig utanför.

Vad anser ni?

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards