Hönsmamman

Alla inlägg under oktober 2012

Av MissJA - 26 oktober 2012 21:01

Vilken skillnad det är!! Den sitter bättre, veckar sig inte åh håller in mer. Den är inte bara lagom stor, den har bättre passform åh min hållning blir mer hjälpt :) :) :)

Idag har jag stressat som en galning!! Men hann med allt utom att byta det felköp jag gjorde på stadium igår. Åh hämta ut banditen, m hämtade ut det paketet medan jag nattade diddi istället. Men jag har tyvärr inte hunnit med alla mina plankor, åh inte heller har jag dragit in magen tillfredställande ofta. Jag har bara gjort plankor 2 gånger ännu. Får se om jag kan få in sista rundan nu ikväll. Knipövningar gör jag åtminstone när jag kissar åh det blir ju några gånger i alla fall.

Nu är jag bara grymt trött. Skulle så gärna sova, men hjärtat påbörjar sitt vakenhets/ matrace nu.

Av MissJA - 26 oktober 2012 15:38

Idag kom min nya belly bandit. Så den strl S kommer nu att ha gjort sitt. Jag checkar ut med dessa siffror

Midjan, mitt över naveln: 79cm
Höften, där jag är som fläskigast: 112cm
Mitt på låret:58cm

Sedan i tisdags har jag tappat 3 cm i midjan. Då började jag med tuplermetoden och plankor. Dagen efter startade jag mitt kostprogram.

Mycket kvar. 19 cm i midjan och ungefär lika mycket runt höften. Men jag har tid på mig, åh lever ett aktivt liv ;) så det borde lösa sig.

Målet att springa en mara är fortfarande där. Men det är inget som blir verklighet på länge. Måste se till att kroppen klarar den utmaningen först. Bäckenet och allt måste vara tipptopp först. Vill inte förstöra kroppen på grund av mitt mål.

De 2 översta bilderna är från idag, 3 veckor efter förlossningen. De 2 sista var dagen efter förlossningen.

Av MissJA - 26 oktober 2012 13:52

Vi passar på att mysa lite själva nu när esmee fortfarande sover.

Av MissJA - 26 oktober 2012 13:46

Vi åkte på coop direkt efter vi varit i tvättstugan eftersom diddi vägrade klä av sig. Väl där blev Esmeehjärtat hungrig. Så jag vandrade in på coop åh hittade en liten bit ingefära åh så mot kassan. Så blev jag tvungen att öppna upp jackan åh ge henne mat. Försökte dölja mig mina övriga kläder så gott det gick, gick bra. Styrandes dubbelvagnen. I vagnen satt diddi åh skrek och hojtade högt hela tiden. Åh ja kände mitt andra bröst sympatiläcka, samtidigt som svetten rann. Väl i kassan så gick inte mitt kortköp på 1kr igenom trots att kontot var välfyllt!?! det visade sig bero på att beloppet jag handlat för var 95 öre. Men det gick fint att betala kontant.

Väl hemma satt jag mig i soffan, serverade diddi lite godis (jag orkade inte med massa tjafs) åh ammade esmee färdigt innan lunchen.

Av MissJA - 26 oktober 2012 09:19

Inte min dag!! Torktumlaren i tvättstugan brann precis nu!!! Dessutom kan jag inte städa färdigt inne just nu. Diddi hinner riva ut samtliga leksaker på ca 30 sekunder, åh det ger mig lite ont om tid att dammsuga färdigt åh sedan skura. Inte heller fixa middagen eftersom m inte hittade färsk ingefära på affären

Av MissJA - 26 oktober 2012 08:26

Sedan några dagar har jag märkt hur lilla Esmee börjat gråta med tårar. Med då gråter hon verkligen! Tex igår i bilen när hon var jättehungrig, eller nyss när jag pga dammsugaren inte hörde hennes små knorranden som hon brukar göra när hon håller på att vakna.

Av MissJA - 25 oktober 2012 21:45

Under tiden vi ser hela sverige bakar åh jag borstar tänderna

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards