Hönsmamman

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av MissJA - 11 oktober 2012 23:39

Magen har dragit ihop sig bara fint, önskar att jag kunde säga samma sak för mina ben och rumpa. Men då skulle jag ljuga!! sådetså. Jag kommer inte i ett enda par jeans, inte ens M's.

Nåja, det är inte länge sedan jag var gravid. Men min kropp beter sig lika annorlunda nu som hela denna graviditet varit.

Imorgon är jag sugen på att ställa mig på en våg, bara för att. Skulle vada intressant att se vad jag väger med tanke på vad vågen stod på dagen efter BF.

Av MissJA - 11 oktober 2012 23:04

Ikväll var samtliga tjejer ur familjen iväg på språkskolan, det var en obligatorisk sagostig som skulle vandras.

Det var ett kul grej, men skulle behöva lite mer för att det skulle bli bättre. Först hade det varit bra om man som förälder hade vetat mer vad sagostigen var. Tex om det skulle vara mest ute eller inne. Sedan att leda ner en stig i skogen när det börjar bli mörkt, lite farligt. Men ok det är bara jag som gnäller. Däremot hade barnen förmodligen haft lättare för att läsa de frågor de skulle besvara om de haft en ficklampa att lysa upp pappret med.

V var jättetrött och sa när vi var färdigs och satt och åt korv att hon inte varit vaken så länge någon gång tidigare. Då var klockan ca 18:45 åh v brukar vara uppe till kl 20 på vardagarna åh längre på helgen. När vi kom hem var det underbart att avnjuta varsin kopp the och hoppa i pyjamasen. Esmee som sovit sig genom hela eventet vaknade åxå och ville ha mat till mina brösts stora lättnad.

Av MissJA - 11 oktober 2012 22:49

Av någon anledning så är det den sjätte dagen efter att bäbisen fötts som jag har en släng av blues. Det blir på nåt sätt ihoptrasslst med att det är sista dygnet innan bäbisen blir en vecka. En era som går i graven. Jag vill bara stoppa klockan och ta in allt, ALLT, Allt på min nya lilla människa.

Jag har helt ärligt en klump i halsen där jag sitter ensam i sängen med mitt lilla Esmeehjärta.

Nu har m varit nere med oss en stund, åh vi har filmat lillan lite. Åh knäppt lite kort. Han skrattar åt min blues, åh det kan jag åxå göra. Men allt har ju med hormoner att göra, även vad man kopplat tankarna till humördippen. Lite lustigt, faktiskt eftersom jag så sent som i eftermiddag på väg hem med storbarnen från fritids tänkte på exakt hur lycklig jag är över mitt liv nu. Jag känner mig som en riktigt glad och stolt mamma.

Av MissJA - 11 oktober 2012 15:13

Jag åh diddi har varit ute åh plockat lite äpplen från äppelträdet, åh så lekte han fint ett tag i jordlådan så jag hann börja beskära trädet lite.

Av MissJA - 11 oktober 2012 14:37

Insåg nyss att mitt överfulla bröst är större än esmees huvud. Lite roligt tyckte jag.

Av MissJA - 11 oktober 2012 10:23

Eftersom jag vill få bort lite svullnad från händer åh ben testar jag en längre promenad nu. Det fina vädret gör dessutom detta mycket trevligare.

Jag gick till stora coop åh postade ett brev åh lämnade gammal medicin på apoteket.

M åh diddi följde med, men de cyklade, så de är redan hemma igen. Så jag får förmodligen en god lunch när jag kommit hem.

Förresten, att få kontakt med bålmuskulaturen efter förlossningen är ett av mina träningsmål just nu. En grej jag gör är att försöka suga in naveln mot ryggraden åh även försöka spänna den inre korsetten medan jag går. Det är sjukt jobbigt men har sin effekt. Jag kämpar även med att minska på svanken i ländryggen samt dra tillbaks skuldrorna. Med andra ord jag kämpar för att återfå god kroppshållning.

Av MissJA - 11 oktober 2012 05:44

Inatt har hela familjen sovit bättre. Ja kan till och med stolt berätta att esmee hjärtat sovit ca halva natten i sin lilla korg. Visst hon har hunnit med att bajsa 2 gånger åh äta 3 gånger åh ha en vaken period vid 02-03 nåt sånt. Men det är ändå bra för den som inte funnits mer än 5 dagar.

Nä dax för ännu en bajsblöja att bli utbytt mot en ren...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards