Hönsmamman

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av MissJA - 1 oktober 2012 23:58

Ska K till akuten på morgonen med M mellan kl 8-9 för att träffa kirurgjpuren för sin tå. Den har trots alla försök på hälsocentralen inte förbättrats nämnvärt.

Min syrra ska komma till mig för att umgås med mig åh diddi under tiden. Smärtan i bröstryggen gör det svårt för mig att ta hand om diddi själv.

Efter det funderar jag på att åka till frisören åh fixa håret färdigt. Det skulle vara väldigt skönt att få bli lite fin...

Tänkte åxå fråga min syster H om hon inte skulle kunna tänka sig att fota min mage. Det skulle vara kul att ha ett fint kort på magen åtminstone. M saknar totalt talang för att knäppa fina bilder åh att få till ett fint kort på magen själv, är det ens möjligt med amatörmässig utrustning??

Nä nu har jag suttit på möte åh fixat lite inför mötet på onsdag. Nu är det sängen som hägrar. Förresten, vad mycket vätska jag börjat samla på mig. Hoppas det inte är tecken på nåt farligt... Tid hos BM på torsdag, så får väl kolla upp det då.

Av MissJA - 1 oktober 2012 14:15

Börjar utveckla en skräck för att träffa på människor som vet att jag skulle fött barn förra månaden. Jag vet att det är löjligt men jag kan lixom inte hjälpa det. Jag gömmer mig lite för grannarna. M berättar så gärna hur vissa öppnar dörren åh frågar om bäbisen kommit än. Åh jag vill inte få fler tips åh råd på hur hon ska komma ut.

Så numera hör jag till den ljusskygga skaran som helst tar kvällspromenader i skydd av mörkret. På dagtid försöker jag vara gömd, eller ha väldigt bråttom så jag ska slippa prata med folk.

Av MissJA - 1 oktober 2012 13:26

Eftersom hon hostar mer eller mindre hela nätterna. Så i eftermiddag får jag med mig 2 barn till norrlandskliniken. Jag vill ha en bra hostmedicin till V så hon slipper hosta så på nätterna. Åh K ska i vanlig ordning lägga om tån. Tippar på att även han behöver få sin tå påtittad av en läkare. Som den luktade igår gissar jag att han måste förlänga sin antibiotikakur.

Av MissJA - 1 oktober 2012 10:41

Eftersom jag försöker göra saker nu som stärker mig i min känsla av fulhet så håller jag just nu på att fixa håret. Det blir brunt, igen. Men minus utväxt, plus att hårfärgen tenderar att sitta sämre nu under denna lååånga graviditet. Så det var dax för lite mer färg på krullet :)

Jag har en envis mensvärk förresten, kanske kroppen pysslar med nåt tex. Förberedelse för en vräkning??

Av MissJA - 1 oktober 2012 07:46

Efter en långdragen följetong i rädslans tecken lossnade den tillslut!!

Av MissJA - 1 oktober 2012 07:40

En oktoberbäbis när hon behagar att komma! Åh jag som ville åh trodde att det skulle bli en septemberflicka!! Men på samma sätt som jag som bäbis kom jag en månad tidigare åh blev alltså en augustibäbis. Så nu kommer hon att dela månad med Kim och morfar.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards