Hönsmamman

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av MissJA - 15 oktober 2012 11:21

Lillan vaknade åh upptäckte att hon var lite hungrig. Bara för mammsen att köpa wn the åh sätta sig i en vrå på cafeet åh amma..

Av MissJA - 15 oktober 2012 11:14

Igår blev lillan 9 dagar. Alltså precis lika många dagar gammal som antalet dagar jag gick över tiden med henne i magen.

Dagarna på övertid kändes den mesta av tiden milslång. Visst, det hade kanske kunnat kännas ännu långsammare om det var första barnet som vi väntat på. Men med många barn att fixa och ordna för när det väl var dax så kändes det även drygt att hålla barnvakterna på halster.

Dessa 9 dagar sedan hon tog sitt första andetag däremot har gått extremt snabbt. Det är knappt att det går att förstå. Åh dessa dagar på övertid känns inte hellet på samma sätt. Det var ju på detta fantastiska lilla mirakel vi väntade. Åh hon behövde bara bli lite extra övertygad om hur efterlängtad hon var innan hon valde att komma ut till oss.

Av MissJA - 15 oktober 2012 09:39

Idag blev det ingen promenad före frukost. Utan jag kommer bege mig ut om en liten stund istället. Jag kommer ta en längre promenad, måste på apoteket. Tar kanske svängen förbi öppna förskolan på väg hem. Lillan kanske behöver amma då.

Förresten, jag måste hitta åtminstone en amningstopp till. Med en diddi hemma håller sig kläderna sällan rena en hel dag. Åh jag har bara 2 amningströjor som passar ännu...

Av MissJA - 15 oktober 2012 09:29

Lugnet före allt. Diddi softar lite innan han åh M ska iväg på öppna förskolan och röja loss. Åh jag satt åh matade/rapade Esmee.

Hon har varit lite mer vaken igår på dagen. Roligt. Åh på natten så har hon varit i behov av att rapa åh prutta, därav har vi sovit sämre. Men i mammas famn kan hon sova lite bättre, precis som Diddi när han var yttepytte.

Av MissJA - 15 oktober 2012 09:25

Igår när jag var med V åh hennes kompis på affären skickade M denna bild till mig.

Den oroade mig eftersom naveln sett fin ut åh läkt bra, stumpen ramlade av på 5:e dygnet åh det var inget konstig då. Så att det plötsligt hade blött därifrån kändes inte bra.

M fick ringa 1177 (vad skulle vi föräldrar göra utan det nummret??) där dom lugnade oss med att så länge det inte luktar illa eller ser geggigt ut inte är någon fara. Men vi skulle hålla koll på naveln och även se om hon får feber. Inget av detta har inträffat - skönt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards