Hönsmamman

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av MissJA - 13 oktober 2012 21:15

Lillan kröp ihop åh somnade med en arm om varje sida av min hals.

Så mysigt att man kan dö!!!

Av MissJA - 13 oktober 2012 16:49

Idag har vi haft tvättstugan mellan 12-15, skönt att få tvättat allt på en gång. Åh mycket tvätt var det. Förra tvättiden blev det ingen tvättning gjord eftersom vi var på förlossningen då.

Vi har även besök av barnens farmor och farfar. Så barnen har just nu ett överflöd med vuxna att vända sig till. K satt med farfar idag och byggde ihop en legobil, diddi fick en traktor med släp och V fick ett troll med grönt hår. Esmee fick ett godsedjur som piper, M åh jag fick en GPS och ett kastrullset.

Utöver det var M farfar och storbarnen en sväng och handlade bla. godis.

Nu sitter K i badet och strax ska jag hjälpa honom med en ny omläggning av tån. Sedan är det middag. Nä, nu är min korta vila över, dax att hjälpa K.

Av MissJA - 13 oktober 2012 16:12

Trots att vädret förutspått regn fick vi uppehåll. Min vana trogen skulle barnen naturligtvis ut åh spralla av sig lite..

Av MissJA - 13 oktober 2012 14:59

Igår fick Esmee premiärbada i badbaljan vi köpt av grannarna. Perfekt åh så sparade vi in en slant. Vi har aldrig haft badbalja tidigare. Men jag tänkte att det kunde vara praktiskt att ha nere i duschen. Inte minst för att bada Esmee utan även så att Diddi kan duschbada nere åxå.

Tillbaks till badet. Hon tyckte det var skönt, hon sa inte ett knyst utan rörde bara på sina små armar och ben. Efter badet fick hon torka i en varm handuk i pappas famn. Det kunde inte blivit bättre.

Av MissJA - 13 oktober 2012 06:07

I dag vaknade lilla Esmeehjärtat redan kl 4. Då behövde jag åxå pumpa ur. Efter amning, åh allt fix med pumpen har vi bytt blöja. Åh vi hann halvvägs till sovrummet innan hon kräkte ner pyjamasen. Så nu har hon även en ren sådan på sig :) nu äter hon igen. Vi får se om det blir mer sömn.

Förresten är det 3 grader kallt ute just nu. Det känns som om det blir bra om M fixar kupevärmaren till bilen och det är även hög tid att byta däck.

Igår mös vi alla i soffan till bullerbyn, dom där gamla astrid lindgren barnfilmerna blir aldrig dåliga!! Bilderna nedan är från gårdagens mys.

Idag kommer svärföräldrarna, något som barnen ser fram emot. De ska stanna här till imorgon. Men denna gång sover de på hotell.

Nu innan frukost har jag tänkt ta en PW för att sätta lite fart på förbränningen...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards