Hönsmamman

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av MissJA - 3 oktober 2012 21:56

Vikarierande mugghållare

Av MissJA - 3 oktober 2012 21:46

En vecka över tiden idag! Räcker det inte snart? Men nu är mötet om hällsboskolan avklarat så nu får hon komma när hon vill. Men helst inte när skellefteå aik spelar match om M får önska.

Av MissJA - 3 oktober 2012 18:07

Nu sitter jag utanför skolan med M åh väntar på att mötet ska börja. Det känns som om hela livet hänger på det här mötet!!

Jag har behövt ta alvedon, så att huvudvärken ska ge med sig. Tänk om mötet sätter igång förlossningen!! Då hoppas jag verkligen att jag åtminstone hinner vara med på hela mötet.

Av MissJA - 3 oktober 2012 13:54

Jag har ingen aning om vad det skulle bero på. Kanske håller kroppen på med förberedelser inför förlossning. Kanske är det oro i för mötet ikväll, eller så är det bara så.


Jag mår nästan illa, är trött utan gränser samtidigt som jag har myrkrypningar i benen. Något som jag brukar ha på kvällarna tills jag somnat men inte ha när jag sover. Men idag vaknar jag då och då på grund av en kombination av dessa. Obehaget gör det svårt att somna om samtidigt som jag knappt kan hålla ögonen öppna.


Nä nu ska jag dricka lite vatten, gå på toa och sedan fortsätta vila efter bästa förmåga.

Av MissJA - 3 oktober 2012 10:56

Från att vilja träffa det lilla livet som så länge har varit en hemlighet för oss som har sparkat runt i magen, är jag idag livrädd för att hon ska komma före mötet är avslutat!!


Att så snart det känns lite i magen tänka HJÄLP!! och inte nu, när som helst (nästan) men inte nu, inte före 21 ikväll!! Det får bara inte ske!! Det GÅR inte.. Det känns så himla konstigt, men samtidigt är det precis så det är.


Nä nu ska jag käka glass och göra mig redo för att åka till familjerätten för att fixa alla papper innan lillans ankomst, som INTE får ske före natten....

Av MissJA - 3 oktober 2012 10:45

För en tid sedan skrev föräldraföreningen talknuten och DHB ett brev med frågeställningar och synpunkter till SPSM angåendeförslaget till förändndringen av hällsboskolan. Det brevet har inte fått något svar, trots påtryckningar. Nu har de fått en förklaring till dröjsmålet på svaret. De vill avvakta med att svara på det brevet till efter mötet de ska ha med oss föräldrar här i Umeå ikväll! Man kan ju bara undra varför? Vad vinner dom på den strategin. Finns det delar av deras svar som skulle kunna gynna oss föräldrar här i Umeå eller vad är det frågan om?


En till sak som en av oss föräldrar lyckats ta reda på och som känns helt galet är att det finns INGENSTANS vi kan överklaga ett beslut som SPSM fattar! Om vi blir missnöjda med det beslut som fattas så är enda ställe vi kan vända oss med överklagan/klagomål är till myndigheten själv, alltså tillbaks till SPSM den myndigheten som fattat beslutet. I min värld som jag levt i och trodde var Sverige fram till idag, trodde jag att det fanns någonstans man kunde vända sig för att överklaga felaktiga beslut. Men tydligen inte.

Av MissJA - 3 oktober 2012 09:29

Inatt har min mage varit igång. Det har varit sammandragningar, nån förvärk åh lite mensvärk. Tillslut var jag nästan rädd att nåt var på gång att ske. Men jag försökte sova så gott det gick ändå.

Halva natten utan täcke åh t-shirt eftersom jag var så varm. Halva med täcke åh t-shirt på. Åh ungefär ett toalettbesök per 90 minuter. Vid 04 käkade jag frukost sedan efter det sov jag bättre.

Nu idag är planen att ligga så mycket som möjligt för att på så sätt försöka minska risken för en förlossningsstart. Mötet är ju så nära nu, bara timmar bort. Åh det får jag bara inte missa.

M åh diddi stack nyss på öppna förskolan åh jag väntar på att M ska ringa åh berätta när vi ska vara på familjerätten åh skriva på papper för faderskap åh gemensam vårdnad på lillan. Om hon är som sin bror startar förlossningen samma dygn som det blev gjort.

Nä nu ska jag gå på jakt efter mat. Sedan tillbaks till sängen åh fortsätta vila/ sova/ vila....

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards