Hönsmamman

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av MissJA - 9 oktober 2012 21:18

Esmee bajsar typ 10 gånger per dygn minst!! Åh diddi vill vara med åh hjälpa. Mammahjärtat sväller lite till av kärlek och stolthet.

Av MissJA - 9 oktober 2012 21:16

Det här har han nästan fixat helt själv. Han drog fram kuddarna vovvov och filten. Sen kulle pappa bädda om. Mysigt värre till filmen barnen såg.

Av MissJA - 9 oktober 2012 21:08

Under min tid på sjukhuset sedan förra fotosessionen var maggördeln inte på.

Av MissJA - 9 oktober 2012 20:56

Ny kategori "sund, stark och slank" för en ny resa som påbörjats...


Sakta men säkert börjar jag utforma den plan som på ett snällt men bestämt och ändå sunt sätt ska ta mig tillbaks till min forna form och så småning om bli redo för en halvmara.


Första tiden från förlossning åh tre veckor framåt.


Jag äter precis det jag vill tills jag blir mätt. Det för att se till att bröstmjölken får fortsätta öka i mängd och för att inte gå in i väggen av trötthet. Plus att när hormonerna hoppar runt i kroppen är det inte lätt att börja en kostomläggning.


Träning enligt en känd pt's förslag
Det rör sig om att med andning hitta igen magmusklerna och träna på knipövningarsamt ta barnvagnspromenader.


Jag ska ha min bellybandit dygnet runt minus tid för tvätt. Efter tidigare graviditetter har jag använt annan maggördel, ska se om detta är lika effektivt.


Jag fotar magen varje dag första veckan sedan en gång i veckan för att se skillnad.


Magen mätte i förrgår 90 cm runt naveln. Om tre veckor ska jag mäta magen igen. Orsaken till att jag inte mäter varje vecka är att jag inte vill göra mig till slav under måttbandet utan hellre går på känslan i kroppen. Den närmaste tiden så sker mycket med kroppen av sig själv, det är sedan det är dax att börja jobba på riktigt.

Av MissJA - 9 oktober 2012 13:40

Igår på kvällen så svällde jag plötsligt upp övrallt. Det hela började ned en bula på höger underarm som såg ut som ett riktigt stort insektsbett. Sedan på den kommande timmen svällde jag upp på armarna åh benen. Slutligen även ansiktet

Det var bara att ringa 1177, de hänvisade mig till akuten. Väl där och en tre tummars vänteti fick jag veta följande det kan vara en allergisk reaktion. Men de ville ha mig kvar på observation och ta mer prover. Då var jag så trött att jag ville sova. Men det tog ett tag för dem att hitta ett ett enkelrum. Med en nyfödd vet man ju aldrig vad de tänker hitta på under natten.

Tillsist fick de tag på ett rum åh vi kom dit. Personalen hjälpte oss att både fixa mer blöjor, gav oss massa täcken mm allt för att natten skulle bli bra. Åh det blev den. Esmee sov åh åt och jag sov åh ammade.

Tack vare medicinerna så var min svullnad borta på morgonen. Men jag hade slut på ström i mobilen så det var inte mycket till underhållning.

Nu är jag hemma igen åh vill inte sova på sjukhuset på länge.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards