Hönsmamman

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av MissJA - 5 oktober 2012 20:50


 


Åh nästa resa tar vid. Livet som fyrbarnsmamma!!!

Av MissJA - 5 oktober 2012 20:47

I rum M, när jag var här med diddi hade vi rum O alltså rummet bredvid detta. Lillan sover sött i sin plastbalja, inbäddad åh lätt på sidan så att om hon kräks gör det inget.

Jag är helt skakig åh slut i kroppen. Efter blödning osv. Har druckit massor och fick en kisskateter eftersom jag känner mig så yr. M har nyss åkt hem. Jag tänkte försöka sova lite. Det borde hjälpa till att återställa mig lite.

Skriver en förlossningsberättelse snart, promise!!

Av MissJA - 5 oktober 2012 16:58

Jag föddes 15:43 åh heter Esmee

Av MissJA - 5 oktober 2012 14:02

För att hjälpa *värk* bäbban ner sitter jag åh gungar på pilatesbollen. Det verkar ge önskad effekt. Värken river på ett annat sätt när den kommer. Det riktigt sliter i tapen åh pressar mot tarmen.

Vid 12 var jag öppen ca7 cm. Så det *värk* har varit en långsam morgon. Typ så att jag skämts över att jag åkte in när jag gjorde det. Men när jag kom in avstannade det åh kom inte igång igen förrän typ nu efter 12. För en timme sedan dansade jag sipersexigt till bla michel jackson åh andra låtar med bra rytm i som de spelar på rix fm. Men nu är det pilatesbollen som gäller. Nu river värkarna på samma sätt som när jag låg ensam i sängen och fattade beslutet att det var dax att åka in på en koll.

Min internetanslutning lämnar mycket att önska just nu. Så jag ska städa bland *värk* blogginläggen när jag har bättre täckning. Vet att det har blivit lite dubbletter på inlägg åh bortfall med bilder.

Av MissJA - 5 oktober 2012 10:32

Tagna på förlossningsrummet

Av MissJA - 5 oktober 2012 09:47

Trött inte direkt utvilad. Försöker göra mig tung i kroppen för att ta emot värkarna på bästa sätt.

Av MissJA - 5 oktober 2012 09:10


Ännu är det ca 8 minuter mellan värkarna. Jag vill att de ska bli tätare. En önskan jag drar tillbaks så snart en värk river genom kroppen. Det värsta är att jag känner hur det sliter i livmodertappen. Det gör så j-la ont. Mitt i värken funderar jag på hir i hela friden man kan vara så glömsk, att jag faktiskt har LÄNGTAT efter denna smärta. Just då ifrågasätter jag min egna intelligens. För att längta efter en sådan smärta är IQ befriat.


Jag är HUNGRIG men det enda de har på detta ställe verkar vara olika söta soppor. Inte ens kräm. Hade trott att förlossnigen skulle vara mer lik damiens, men oh no!! Denna tösakrösa har allt annat än bråttom ut för att möta världen.

Av MissJA - 5 oktober 2012 06:26

Sal F
Jag är öppen 6 cm hallelulja!! Värkarna är fortfarande inte så täta men när de kommer så gör de ONT! Snart ska de sätta nål åh förbereda för en eda. Men jag får inte en sån än på ett tag, de vill att värkarna ska täta på sig först åh jag håller med. Vill inte att det ska avstanna så att värkstimulerande dropp mm blir nödvändigt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards