Hönsmamman

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av MissJA - 14 oktober 2012 18:21

Jag kollade in mina blommor som vägrar dö. Åh jag kan inte kasta bort dem förrän de har dött.

K, diddi åh m var i lekparken på nedersta gården. V var med en kompis. Jag vet inte hur ni gör, men är det bra väder så får barnen gå ut en stund även om de är med kompisar. Är jag en sträng och elak förälder?

Jag fixade även den sista beskäringen av äppelträdet åxå. Multitasking, det gjorde jag med Esmee i bärsjalen.

Av MissJA - 14 oktober 2012 18:15

Jag tog med mig V åh Diddi ut till lekparken innan lunch medan M åh farfar fixade fast hallspegeln bättre. Det blev mycket bus i gungorna.

Av MissJA - 14 oktober 2012 18:12

V ville så gärna hålla i Esmee. Så även fast hon inte hade rapat färdigt efter senaste amningen fick hon hålla i henne. Sin vana trogen somnar lillan under rapningen. Men V tycker att det är mysigt.

Av MissJA - 14 oktober 2012 15:31

"Dra in magen. Dra in magen. Dra in magen. Dra in magen. Dra in magen." Tänker jag för varje steg jag tar....

Av MissJA - 14 oktober 2012 08:12

I morse var det Diddi åh inte Esmee som väckte oss kl 5. Han måste ha drömt nåt för han var helt galen, han bara skrek, grät åh bråkade tills jag gick upp och fick honom lugn.

Allt löste sig sedan med en vällingflaska och stora maskiner.

Esmee har inte velat sova själv alls inatt. Så hon hsr fått sova med mig. Vi har väl sovit bra mellan 00:30 till när diddi vsr igång åh sedan fram till ca 07:30 då lillan började röra på sig och leta mat.

Nu är hon nytankad, jag hsr pumpat och hon har även nyss bajsat, så nu måste jag byta en bajsblöja. Sen blir det, trots regnet, en morgonpromenad.

Förresten, mina enkla yogaövningar har gjort susen för min rygg. De både lösgör låsningar, stretchar ut och sakta men säkert bygger upp lite styrka. Jag försöker yoga 3 gånger per dag/ 5 min per tillfälle så det blir inte mycket tid. Men ack så effektivt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards