Hönsmamman

Alla inlägg under oktober 2012

Av MissJA - 30 oktober 2012 14:32

Jag fick veta en sak i slutet på förra veckan som gör mig mycket ledsen och orolig. Det känns inte så bra att bära på något sådant och samtidigt försöka hålla skenet uppe för barnens skull... Men det är bara att försöka göra det bästa av situationen. Trots att det kommer att påverka vår familj en hel del.. Å ena sidan kanske K får ha kvar sin skola ett tag till, i nästa andetag fick jag veta om detta. Åh vad jag hade önskat att det inte var så.


Nä, får ångest bara av att skriva om det. Allt är åtminstone bra med mina älskade barn. Resten är bara att lära sig att leva med denna vetskap. Trots att det skär i hjärtat på mig, trots att det kommer förändra en hel del..

Av MissJA - 30 oktober 2012 10:41

Av MissJA - 30 oktober 2012 08:19

Det är fruktansvärt slaskigt ute, barnen vill garanterat göra nåt skoj. Men VAD?? Ute kan man ju alltid vara en liten stund, men sen då??

Av MissJA - 30 oktober 2012 07:40

KÖP BRODDAR!! Oplogade, osamdade BRANTA backar är FÖRDJÄLVLIGT HALKIGA. Det gör ONT att ramla. (Har säkert fått en blå rumpa tack vare det... Ajajaj!!

Av MissJA - 30 oktober 2012 07:31

Gissa statusen på mina sockar!!
Ledtråd, ca 3 cm snöblask! Lätt regn....

Av MissJA - 30 oktober 2012 06:29

Tiptop dag idag. Jag känner mig riktigt glad faktiskt. Vi vaknade kl 05:30 ungefär då det var dax för mat tyckte både mina bröst åh lilla matvraket. Så nu är hon åter inne i ett ätaätaätaäta läge igen. Det är så härligt hur hon fungerar hon äter tills hon storknar sedan sover hon länge.

På överväningen hör jag att diddi är vaken. M har berättat hur diddi först kör diverse fordon över honom åh leker. Sedan hämtar han m's kläder och dumpar dom över honom. Piken gick fram klart åh tydligt - dax att kliva upp nu pappa!!!

K hade en liten sån där kramp för ett tag sedan, hoppas att det blev den enda. Men i vilket fall som helst finns risken för en svår dag. Hoppas att det blir en bra dag i alla fall.

Nu sitter jag åh hoppas på att lillan ska slockna ordentligt så jag hinner ut på min pw snart. Konstigt det där, men den behövs verkligen både för kroppen lch knoppen. Efter den står jag lite bättre rustad inför dagens utmaningar.

Av MissJA - 29 oktober 2012 21:44

Det var överlyckliga barn som tillsist kunde fara med mig på maxi. Det snöade ju!! V sprang och skuttade mot bilen åh sa att det minsann var den bästa dagen.

Av MissJA - 29 oktober 2012 18:25

Jag skulle tagit med mig de stora barnen åkt på ica maxi en sväng. Men Esmee vill bara äta åh äta så jag kommer inte loss från soffan. Tragiskt!! Eller, var är stressen?

Middagen idag var jättegod åh snabb (halvfabrikat i all ära). Stora fiskpanetter med skagenröra kokt potatis och mototsstavar. Alla gillade det :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards