Hönsmamman

Alla inlägg under oktober 2012

Av MissJA - 29 oktober 2012 12:34

Bäst att passa på när alla de stora barnen åh diddi inte är i närheten. Annars så blir det massa avundsjuka, åh de ska naturligtvis vara i gymmet precis då.

Av MissJA - 29 oktober 2012 12:02

De stora barnen gick ut.
Diddi ligger i vagnen ute åh ska sova.
Jag åh Esmee sitter och umgås i soffan.
Lite enya på i bakgrunden, gudarna ska veta att denna lugna stund behövs för mig!
Snart måste jag plocka bort efter lunchen, men först en stunds bäbismyyys :)

Av MissJA - 29 oktober 2012 11:45

Det märks att det var länge sedan vi åt det här hemma. När V frågade vad det kallades det vi skulle äta nu till lunchen. Orsak till pyttipannans frånvaro i vårt hem under detta år var min graviditet. Nu när den är över kan vi åter tillaga denna rätt hemma utan att mamman i huset kräks.

Idag, första dagen på höstlovet, med alla 4 barnen hemma finns inte mycket tid över till något. Men så kan det vara, helt klart. Just nu atår k åh säger näe med ytterkläderna på. Han påstår att han inte kan dra åt dragkedjan. Jag får lite gråa hårstrån!!

Av MissJA - 28 oktober 2012 22:29

Idag har det gått 9år!! Sedan k föddes, mitt första barn. Tänk att jag har fått vara mamma i 9 hela år, helt sjukt! Vissa stunder har livet som mamma känts som det enda livet jag levt och det enda liv jag kommer att leva. Andra dagar känns det som igår jag höll min förstfödde son i min famn.

Men tiden som gått har inte varit en åktur på rosa moln. Redan k's första kväll i livet fick han problem och blev inlagd på barn 4 (där de nyfödda vårdas). Där var han sedan inskriven i en hel vecka. Det konstiga med den tiden där var att läkarna missade det som orsakade allt han var inlagd där för. Han var i behov av en shunt - akut behov av en sådan. Nu fick han inte den hjälpen förrän han var 3 månader.

Förmodligen hade hans liv sett anorlunda ut om läkarna där på barn 4 hade gett min son lite tid och engagemang. Kanske hade hans liv varit lite lättare att leva under dessa år?

Men åter till k's födelse. K är ett kejsarsnittbarn, han föddes 09:30 tisdagen den 28/10 2003, 7 dagar före beräknat datum. Då hade vi ungefär 1dm snö i umeå. Han var 53 cm lång och vägde 4950g.

GRATTIS KIM PÅ 9 ÅRS-DAGEN!!
Många kramar och massor av kindpussar/ mamma

Av MissJA - 28 oktober 2012 19:20

Vi var hos fotografen förra söndagen (vår granne) här är lite bilder därifrån :D

           

Av MissJA - 28 oktober 2012 19:18

 


Så jag var rätt snabb ändå med att fixa en ny header, det tog "bara" 23 dagar....

Av MissJA - 28 oktober 2012 16:13

När de som är mest roade av det är snart 2år åh snart 7 år??

Av MissJA - 28 oktober 2012 07:46

Morgonen denna födelsedag blev bra. K älskar sitt paket åh diddi skriker i avundsjuka. Han vill åxå ha en sån traktor. Men med tanke på priset kommer jag inte att köpa en till sådan.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards