Hönsmamman

Alla inlägg under oktober 2012

Av MissJA - 24 oktober 2012 14:45

Tycker diddi. Han har fått safaris miniyoghurt till mellis.

Av MissJA - 24 oktober 2012 14:43

Färg till fransar och bryn. Det börjar vara dax att förnya färgen. Det är väl ungefär en månad sedan jag fjorde det på salong. Detta kostade betydligt mindre, åh så ska jag åh mamma bli fina ikväll. Det är lättare att färga med en medhjälpare.

Av MissJA - 24 oktober 2012 08:49

Efter mitt blogginlägg 03:40 så var vi vakna en gång till, jag hade nästan hunnit somna då lillan började gnälla. Med all rätt kan jag tycka, jag hade inte fått på blöjan bra så när hon kissade blev halvapyjamasen blöt. Med ny blöja åh en torr pyjamas, somnade hon så sött efter ett till mål mat. Sedan vaknade jag vid 7 (lillan sover än).


Nu har jag hunnit med en rask promenad på 25 minuter och gjort mina morgonplankor. Dessutom är min välplanerade frukost uppäten. Nu ska jag städa lite och göra lite morgonyoga, min strategi runt yogan är korta pass åh gärna fler än en gång per dag. På så sätt löser jag upp eventuella spänningar i ryggen och undviker att det blir ordentligt låst.


Nu åker M iväg med Diddi till öppna förskolan. M ska jobba sitt första pass efter all föräldraledighet nu ikväll. Idag är de 10 pappadagarna slut :( det innebär att jag nu ska börja forma mina egna rutiner tillsammans med de 2 yngsta kottarna i familjen. Igår fick han frågan om han kunde tänka sig jobba hela dagen och kvällen så att hans kollega fick vara lite ledig. Men som tur var sa han nej, det känns bra, jag vill gärna mjukstarta lite åtminstone..

Av MissJA - 24 oktober 2012 08:31

Jag tänkte bjuda på den kostplan jag följde för att komma i trim efter Damien. Nu har jag tänkt börja använda mig av denna kostplan igen. Men jag kör en lätt variant på den, eftersom jag så nyligen fått lilla Esmee, så det blir en medelväg mellan bikiniboost och den för stabil vikt. Alltså jag väljer att äta lite mer stärkelse än under en bikiniboost. Det bästa med denna kostplan är att man ska äta så sjukt mycket, jag hinner aldrig bli hungrig..


 

Av MissJA - 24 oktober 2012 04:18

Lillan bajsar med ett högljutt sprakande! Jag vaknar åh inser att jag somnat sittandes med amningskudden virad runt oss. Esmee ligger mot mitt bröst, mysigt. Så går det när hon vill amma/rapas tillräckligt länge på natten/kvällen.


Nu är det rapning som gäller igen. Förhoppningsvis kan vi sova liggandes en stund innan det är dax att vakna på riktigt.

Bvc

Av MissJA - 23 oktober 2012 21:46

Idag har Esmeehjärtat hunnit bli 18 dagar åh vi besökte bvc för första gången. Det kom enläkare och tittade på hennes navel som fortfarande blöder till och från. Otäckt tycker jag, men läkaren tyckte det såg fint ut, bara fortsätta tvätta med klorhexedinsprit och om jag blir osäker är det bara att åka till norrlandskliniken och visa upp henne. Det känns tryggt.

Dagens mått (födelsemåtten):
Vikt: 4145g (3840g)
Längd: 52,7cm (50cm)
Huvudomfång: 37cm (34cm)

Allt frid och fröjd, hon växer så det knakar. Fick en tid om en vecka för att få kolla upp naveln, det kan ju åxå vara kul att ha en till vikt innan hon blir en månad.

Av MissJA - 23 oktober 2012 20:57

Hittade denna metod när jag satt och googlade runt inför mitt belly bandit inköp. Detta är en metod jag tror mycket på. Texten nedan är kopierad från familjeliv.se

"Tuplermetoden går ut på att man andas in, spänner ut magen, andas ut och drar in magen så långt det bara går. Som om naveln dras in hela vägen till ryggraden. Så håller man, och kniper musklerna kring naveln så många gånger man kan (enligt Tupler 100 ggr per session men jag klarar bara 30) och upprepar så ofta det går. Gärna så att det blir 1000 knip per dag. Skaffa ett brett stödbälte eller bind en sjal runt midjan som stöd för musklerna, tänk på att du alltid stiger i och ur sängen från sidan, så att det INTE blir situpsövning av det hela. Gör inga situps, det bara förstör. Dra in och spänn magmusklerna när du nyser, snyter dig, lyfter barnen osv."

Nu ska jag kombinera denna metod med enkla plankor (den övning som jag började med idag). Nu ska jag göra plankan 3 gånger per dag vid varje tillfälle 3x30 sekunder. Utöver det ska det promeneras, knipas åh så yogar jag lite för att bli av med de ryggproblem jag fick i slutet av graviditeten.

Nä, nu ska jag yoga lite, dricka en kopp mother to be te åh sedan försöka natta mig åh lilla Esmeehjärtat.

Av MissJA - 23 oktober 2012 20:02

Jag skrev tidigare om att jag var osäker på om jag skulle lägga bud på en begagnad orginal bandit på tradera eller köpa en ny belly bandit bff.

Det löste sig av sig själv, jag missade auktionen!! Så nu ikväll beställde jag en ny belly bandit bff strl xs från lillabebben. se

Så min gissning är att den kommer i början på nästa vecka. Hoppas den lever upp till förväntningarna.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards