Hönsmamman

Alla inlägg den 14 december 2012

Av MissJA - 14 december 2012 21:45

Den senaste tiden har jag blivit så hungrig. Åh även dålig på att planera vad jag själv ska äta. Lite som när min ätstörning var aktiv. Jag försöker hålla mig till planen, men faller igenom. Skäms, känner mig allt fetare, blir oregelbunden i humöret. Jag kan få sådan ångest när jag börjar känna mig fet.

Samtidigt som mitt dåligt planerade av maten leder till att när jag väl äter blir det lätt fel eller för mycket. Åh jag har några gånger kommit på mig med att äta med händerna något som inte har hänt förutom när jag har hetsätit. Oroväckande tecken.

Därför har jag idag satt upp nya regler, dessa måste följas. Jag ska följa matplanen, min mat är viktig!! Jag ska till och med väga och mäta maten. Jag får inte bara stoppa något i munnen. Det ska ätas med bestick och tallrik eller ur annan behållare. Inga tomma snabba kalorier innan kontrollen är åter. Åh jag ska träna lite. Träning sänker stress och bygger upp min kropp. Hunger som man känner när man tränar är sundare än den man får av att vara uberstressad.

Av MissJA - 14 december 2012 21:34

Esmee är som sagt var inne i en ny fas, hon har sovit bättre på natten men har mycket vaken (läs gnällig) tid på dagarna då det enda stället som duger att vila extremt korta stunder på är i min famn. Jag åh lilla fröken hade en intressant veckohandlingstripp på ica maxi mitt på dagen. Först skrek hon hysteriskt från att jag satt henne i bilstolen så jag fick lov att nödamma lite i bilen hemma på parkeringen. Sedan fick jag bära henne medan jag plockade och scannade in varor på affären åh sedan innan jag kunde gå åh packa in alt i bilen innan hemfärd nödamma igen. Det är som om hon är övertrött men inte kan somna någon annanstans änni min famn, helst vid bröstet. Sedan går det över på eftermiddagen/kvällen åh hon sover som en stock igenom exakt vad som helst.

Av MissJA - 14 december 2012 21:32

Det senaste dygnet har k's kramper blivit färre, hoppas att det är ett trendbrott och att det är nya medicinen som talar. Men jag vågar inte hoppas förrän han har varit bättre i minst en vecka.

Av MissJA - 14 december 2012 21:32

Det är konstigt hur en dag som inte har något inbokat kan rusa förbi åh man inser plötsligt att dagen snar är slut åh inte ens hälften av de sysslor som borde ha utförts är gjorda.

Idag har varit en sån dag. Jag har hastat runt åh m åxå för att städa handla fixa bra middag åh leka mes barnen. Bloggen har blivit lidande, jag har inte haft tid att skriva de inlägg som jag tänkt på. Åh nu när jag fick en stund över kommer jag inte ens ihåg vad jag tänkt skriva om.

Jag har hunnit med en del sjukgymnastik för min axel och även 2 omgångar plankan. Åh även bäckenbottenträning, den börjar kännas stark nu. Skönt. Jag vill inte ha svaga muskler där. Imorgon blir det träning med gummiband hemma.

Jag har även förerett den princesstårta v vill ha imorgon på sin födelsedag. Bottnarna har fått sina fyllningar, det enda att göra imorgon är att spraya på grädden åh på med marsipan och dekor :)

Av MissJA - 14 december 2012 09:08

Gahh, jag är så hungrig mest hela tiden just nu.

Det är sååå drygt, jag kämpar med att hålla mig till det tillåtna, men juletid och bla glögg och pepparkaka och lussebullar är en svaghet hos mig. Ger efter ibland åh äter av det goda, vet att jag borde passa på att njuta då åxå men oftast så skäms jag mest. Sedan på kvällen känner jag mig tjock och misslyckad. Skit åxå!

Men det finns ett sätt att råda bot på detta, nu när axeln är kollad och jag vet hur jag ska träna rätt finns ingen ursäkt längre att inte träna. Alltså tillbaks till plankandet, 3-4 omgångar per dag åh lite styrketräning på det. Plus att vara ute och leka med barnen i snön åh alla andra vardagliga sysslor borde hjälpa mig på rätt spår igen.

Högst upp på önskelistan till tomten i år: superbeslutsamhet och envishet av stål som kan hjälpa upp självdiciplinen. Åh kanske en månads pt online.... Åh så fyra timmar extra per dygn.

Jag vet dock att vägen till detta skulle vara lättare med mindre stress. Alltså är det en krampfri K som står allra överst på listan. Efter det ett bättre humör till mig.

Åh vad STÖRANDE! Nyss kom M hem från affären med tuggummi för att skona alla från sin mördarandedräkt. Det visade han med att stå och flåsa mig i ansiktet ca 1 minut. Friskt beteende - nja inte så värst!! Åh mitt morgonhumör blev mycket mer irriterat! Vem f-n gör så??

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards