Hönsmamman

Alla inlägg den 11 december 2012

Av MissJA - 11 december 2012 18:12

Det känns som att jag är på semester. Tänk vad udda det måste vara att känna så. Semester= en tur till gymmet. Undrar hur det skulle kännas att åka på semester på riktigt??

I säkert 1,5 timme har k varit trött och gått omkring och gråtit. Jävla epilepsi!!! Den förstör så oerhört mycket för honom just nu!!! Av all gråt åh gnäll idag så känns det som om man blir knäpp.

Men nu går barnen i så jag ska gå till gymmet.

Av MissJA - 11 december 2012 15:10

Jag blir så less!! Diddi låter som en gast hämtas direkt från monster high serien. Åh har så låtit sedan imorse!!! (Han är inte sjuk, jag har kollat)

Esmee har åxå varit gnällig i kubik. (Hon är inte heller sjuk). När hon somnade kom k hem trött åh även han gnällig efter massa kramper.

Så sedan dess har jag jagat runt efter k's läkare. Samtidigt som m har ringt åh tjatat om att få jobba flera extrapass i veckan. Åh jag vet att han blir sur på mig om jag säger helst inte... Fattar inte han att det känns som en nog stor stress/press att vara hemma med alla själv hela helgen (då han jobbar 16 timmars pass utan att vara direkt nåbar via telefonen eller ens kunna åka hem om nöden kräver det) med tanke på k's kramper. Förmodligen kommer jag inte att kunna få hjälp av någon annan heller vid behov av någon.

Dessutom fyller v år på lördag, eftersom diddi är förkyld kommer vi inte att kunna få något besök. Hoppas att hon kan få en bra dag trots allt, åtminstone förhoppningsvis utan att sitta på akuten pga k's epilepsi. Men just nu ser väl det lite väl troligt ut.

Jag börjar faan grina snart!!! Eller löser snart upp mig av yttre stress!!! Jag ORKARFAANIMIGINTEMERASNART!!!

Av MissJA - 11 december 2012 11:16

Jag är trött efter ca 3 timmars sömn inatt, esmee var skrikig mellan typ 03- 06 tippar på att det var magknip åh tillväxtperiod plus lite förkylning som orsakade det.

Idag, alltså trött mamma, trött bäbis - skrikig bäbis, åh gnällig diddi och ungefär 16 grader kallt ute plus att min ena tumme för ont = mamma vill säga upp sig åh resa till varmare breddgrader

När man sedan lägger till att det måste städas, verkligen och att det inte blir någon bra lunch pga dålig planering åh jag vill lägga mig ner på golvet jag åxå åh vråla som barnen.

Lätt gråtfärdig ha jag nu lyckats få ut diddi i vagnen för vilan esmee har somnat vid bröstet av utmattning och jag har ätit 1 msk pölsa med lite grönkål åh håller på att värma ca 2 msk tacofärs som jag ska äta mes sallad. På det blir det en mugg latte. Det var säkert ungefär 2-3 månader sist som jag drack kaffe men idag behövs det.

Ikväll blir det lite träning på gym medan v simmar det ska bli nice.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards