Hönsmamman

Alla inlägg den 6 december 2012

Av MissJA - 6 december 2012 22:27

Hann lägga lillan på golvet i kanske en minut, sedan ringde telefonen. Dessutom var mimi trött (diddis smeknamn på esmee) supertrött!!

Av MissJA - 6 december 2012 21:58

En ledsen k ringde åh berättade att han ska stanna på sjukhuset inatt. Jag sa att då får han ju se på den där coola tv:n igen. Då blev det lite bättre.

Ha ska visst röntga för att se så att shunten fungerar som den ska, han har fått massa emla osv.

Det känns bra att han är där han är nu, det innebär förhoppningsvis att han får hjälp att korrigera medicinen så han slipper ha anfall så ofta. Men som vanligt krockar sjukhusvistelser för oss med perioder då vi har mycket inplanerat. Hoppas allt blir bra ändå.

Nu ska jag åh esmee träna på att ligga på mage en stund.

Av MissJA - 6 december 2012 21:34

M åh k tog taxi till sjukhuset för att bilen skulle finnas hemma imorgon till lämningen på skolan åh handlingen (det ekar i kylen åh diddi har 3 blöjor kvar...)

Fick just detta sms av M:
"grattis jag har bilnykeln i jackan inte hem nykeln"

Fint! Så kan det gå ibland... Hoppas extranyckeln utan ellås fungrar att låsa upp bilen med i alla fall.

Av MissJA - 6 december 2012 21:32

M åh k tog taxi till sjukhuset för att bilen skulle finnas hemma imorgon till lämningen på skolan åh handlingen (det ekar i kylen åh diddi har 3 blöjor kvar...)

Fick just detta sms av M:
"grattis jag har bilnykeln i jackan inte hem nykeln"

Fint! Så kan det gå ibland... Hoppas extranyckeln utan ellås fungrar att låsa upp bilen med i alla fall.

Av MissJA - 6 december 2012 20:49

Snart, kommer taxin till m åh k som ska åka in på akuten för epilepsin. Det är med oro i hjärtat som jag ser dem åka. Jag kan inte ens vinka av dom eftersom jag nattar diddi just nu.

Nu har dom åkt, så nu är det bara att vänta spänt på att få veta hur det går och vad det blir för utfall av detta.

Bilden är dålig kvalitet men det är bilden på när k och m kliver in i taxin.

Av MissJA - 6 december 2012 17:31

För ca 30 minuter sedan hade han den 3:e krampen på mindre än ett dygn som vi bröt med stesolid. Efter den ringde jag 1177 då jag tyckte att det kändes mycket och tänkte att ska det vara såhär ända tills på måndag verkade länge och inså fall har vi inte ens tillräckligt med stesolid hemma eller på recept.

Skjulsköterskan jag pratade med sa att vi skulle åka in med honom. Jag tror att det blir en inläggning nu. Skönt på sätt och vis. Då blir det kanske snabbare en rätsida på epilepsin och i vilket fall som helst är han ju omringad med kunniga människor och inte rookisarna mamma och pappa hemma.

Men vi får se. Han skulle få sova en stund nu först innan han åh m åker in. Tänkte att jag skulle passa på att packa lite saker nu så att k har med sig lite grejer om han blir kvar.

Av MissJA - 6 december 2012 08:57

I natt har esmee haft jobbigt med sin snuva. Så varken hon eller jag har sovit speciellt bra. Så imorse när m väckte mig vid 6 ville jag inte vakna. Men vågade inte ligga kvar åh mysa, rädd för att försova mig.

Gick direkt åh skulle tvätta ansiktet osv. Men tog fel, jag har aldrig på snart 10 år tvättat ansiktet med vanlig tvål!! Men imorse tog jag fel. Snacka om chock när jag insåg vad jag höll på med!!

Så nu sitter jag i soffan tröttare än igår åh ett ansikte torrare än fnöske..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards