Hönsmamman

Alla inlägg den 5 december 2012

Av MissJA - 5 december 2012 22:55

Lilltjejen börjar bli stor.
Senaste veckan gillar hon att stå lite, styv som en jätteglad pinne. Hon pratar mer med oss åxå. Hon har även mer tålamod med att vara hos pappa. Det är inte bara mamma som duger nu.

Det har hittills inte blivit så mycket träning på mage, orsak, hon sover så mycket att det är svårt att klämma in träningen mellan sovpass och amning. Nu börjar hon vara vaken lite längre så jag ska försöka få tull mer ligga på mage tid.

Av MissJA - 5 december 2012 20:19

Ikväll jobbar m åh det innebär egentid med barnen. Mysigt, fullt upp och jobbigt om man inte är välplanerad blir det lätt lite kaos. Ikväll har det gått bra hittills men det blev inte så välplanerat som jag tänkt.
Till att börja med var det mitt fel, jag tyckte på impuls att vi kunde vara ute åh leka lite i snön när jag hämtade efter fritids. Barnen hade skoj och det blev ännu roligare när grannarna kom hem åh deras 2 barn som är ungefär samma ålder som diddi. Middagen blev först 17:20.

Korv i alla dess former avskyr diddi så han åt ris, vi andra åt korvstroganoff.

När julkalendern började de dricka te åh fick varsin smörgås. Då fick k en kramp, jag hann öppna stesoliden åh skulle precis ge den då k vaknade åh efter en stund kunde vi gå till sängen där han slocknade. Detta lyckades jag reda upp själv, med Esmee sovandes i bärsjalen. Tur att diddi satt fastspänd i sin matstol åh fikade tillsammans med v. Alltså multitasking jag gärna varit utan

Nu sover snart alla barn utom esmee. Jag håller på att koka mjölkfri risgrynsgröt så de har till frukosten. Det börjar vara hög tid att handla, det börjar eka lite på frukosthyllan... Handling på fredag, så jag löser frukostarna tills dess med en gryta risgrynsgröt. Ikväll ska jag börja planera vad som sa köpas till julgodistillverkningen, v's kalas åh den kommande veckans mat..

Av MissJA - 5 december 2012 14:29

Efter att ha halvsovit sittandes med en snuvig Esmee hela natten är jag trött och dessutom efter en omgång terapi på morgonen helt tom i huvudet.

Jag har kört ett pass yoga som är bra för att lösa upp spänningar i axlar, nacke och bröstrygg samt förbättra kontakten med bäckenet och benen. Det var skön, och sägs hjälpa till att stabilisera humöret, humöret blir nämligen väldigt påverkat när man har spänningar i övre delen av ryggen. Åh jag vet att jag har en del låsningar kvar lite överallt i ryggen sedan graviditeten. Det märks även på humöret, jag är lättretlig, särskilt när jag blir stressad. Nu dricker jag lite vatten åh ska strax väcka diddi som sovit färdigt.

Visst ja, måste kontakta k's lärare och fråga när de tycker att det skulle passa att fira att skolan blir kvar, nästa vecka men vilken dag åh ska det göras på skoltid eller fritiden, det är den stora frågan. Jag pratade med en annan mamma om det igår. Åh det är svårt avgöra vad skolan tycker blir bäst utan att fråga dem först.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards