Hönsmamman

Alla inlägg den 21 december 2012

Av MissJA - 21 december 2012 22:35

Tja, jag har ju presenterat mig redan i bloggen. Men jag gör väl en presentation igen. Får väl se hur bra denna blir. Jag tänkte presentera mig, bara. Så denna blir en fördjupning av den presentation som finns på bloggen.


Jag heter alltså Josefin, ett namn som jag inte lyckats acceptera förrän i vuxen ålder. När jag gick i skolan byttes sista delen av mitt namn ut mot "ful". Med ett sådant smeknamn på skolan som joseful var det svårt att acceptera sitt namn och jag kände mig snart ett med namnet. Jag var både ful och mindre värd. Därför har jag försökt tänka igenom mina barns namn jag vill inte att de ska vara enkelt att hitta elaka smeknamn på deras namn.


Jag växte upp på landet med min mamma B och pappa S. Jag har åxå 2 yngre systrar E och H.. Vi har alltid haft massa djur, hundar, katter, grisar, kor, får och så massa, massa HÄSTAR!!!! Ridhästar.


Jag bor i umeå med min stora och speciella familj. Fyra underbara barn med tre olika pappor. M är mannen i mitt liv och biologisk pappa till mina två yngsta barn. Vi bor i ett radhus, som egentligen är lite väl litet men som passar oss och vår plånbok väl.


Mitt arbete (som jag inte varit på under de 2 senaste åren pga föräldraledighet) är som personlig assistent. Ett jobb som jag blev fast i utan att jag planerat det. Jag ville bli domare åh gärna jobba utomlands. Istället blev jag fast i vården då jag fick massa barn och blev ensam. Vi får se om det blir ett karriärbyte i framtiden....


Jag är i grunden en äkta hästtjej, redan som spädbarn var jag i stallet medan min mamma skötte om sin häst. Jag fick min första ponny, Chicke när jag fyllde 5 år. Sedan dess har jag haft flera hästar, jackline, tina, ballerina, katana, baronessa. Nu hinner jag inte med med mitt största intresse. För hästintresset slukar mycket tid!! Men i och med min uppväxt så har jag blivit en person som älskar att röra på mig!! Men pga dåligt bollsinne så gillar jag inte bollsporter. Överhuvudtaget utövarjag hellre en sport än att titta på. Om jag var lite mindre feg skulle jag börja boxas, för det tycker jag verkar jätteskoj. Men mera troligt är det nog att jag börjar simma mera åh om något år även ta upp snowboarbåkningen. Något som jag älskar att göra, det är en frihet som jag älskar och höll på med väldigt mycket från att jag var 11-21 år.


Som barn tävlade jag både i hoppning och dressyr med mina hästar med varierande resultat.


Jag är en väldigt blyg person, åratal med mobbing under uppväxten har satt sina spår. Jag skulle vilja utmana mig mer så att jag vågar ta mig ut mer. Min vänskapskrets är tunn och jag skulle vilja ha mer bekanskaper. Men så går det när ens vänner från förr flyttar långt bort samtidigt som jag jag har haft fullt upp med barnafödande.


Så det var lite mer om mig och hur mitt liv har format mig till den jag är.

Av MissJA - 21 december 2012 15:35

Nu är det första gången på hela dagen jag har lite tid att sätta mig ber åh vila. Inte ens lunchen satt jag ner för att äta! Nä då packade jag in varor efter handlingen. Sedan har jag städat, pratat med sjukvården om k's kramper samtidigt som jag har bytt bajsblöja på diddi, hjälpa k under en kramp och fixa fika till barnen.

Nu är enda orsaken till att jag inte ränner runt med måsten är att om jag lämnar k ensam i rummet vilar han inte åh riskerar att falla (hans balans blir så påverkad av krampandet). På så vis får jag vila medan jag äter litet mellanmål.

Snart ska vi på kalas, en i k's klass fyller år. Eftersom det är på los beslöt vi att hela familjen åker så får även v och diddi leka lite o h så slipper vi laga mat hemma.

Nu en kvalitativ vila på si sådär 3 minuter minus allt tjatande från k en till grej som kommer av krampandet.

Av MissJA - 21 december 2012 12:29

Nu har jag julhandlat i år gjorde jag det med 3 barn. En less V en hoande Diddi åh en sovande esmee. Jag kände mig lite som en cirkus när jag gick runt åh kämpade med att pricka av listan, scanna och se till att barnen följde med varvet runt.


Utanför affären fick vi varsin glass. Den behövdes, varvet inne på maxi tog ca 2 timmar åh 20 minuter!!!


Jag har fortfarande inte hunnit packa upp alla varor. Miiimii ville amma diddi åh v har ätit åh nu har diddi somnat ute. Snart sover nog en mättad eamee så jag kan fixa bort allt.


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards