Hönsmamman

Alla inlägg den 19 december 2012

Av MissJA - 19 december 2012 21:21

Ibland funderar jag på mitt framtida yrkesliv. Vill vidare, det känns som om jag har jobbat färdigt inom vården. Om jag fick önska vilt såskulle jag gilla att hjälpa överviktiga personer komma iform med sunda kostvanor och rätt träning. Men det blir nog aldrig verklighet... Jag är så jävla feg och trygghetssökande. Men det är ett sådant jobb som jag skulle trivas bäst med. Att få vara aktiv, jobba helt ensam är inte superspännande. Det är inte ett gott tecken att jag redan nu när jag har ca 1 år kvar hemma har en klump i halsen när jag tänker på mitt jobb. Är det så jag vill leva till pensionen?

Av MissJA - 19 december 2012 21:03

Så då var räkningarna fixade... Åh ännu en månad går det runt. Men nog hade det varit roligare att lägga lite av räkningarna på tex spa behandlingar eller prenumeration på tex en pt, eller varför inte en privat kock, en ny garderob, plastikkirurgi eller bara ett nytt träningskort. Men nää, mediciner, tvättmedel och hyran gick visst före. Trist....

Men så kan jag glädjas åt att min arbetsgivare tydligen betalar ut föräldraledighets ersättning till de som är borta minst 150 dagar. Det betyder att nästa månad får jag lite mer pengar. En chans att bygga lite buffert, eller kanske köpa nya glasögon innan mina gamla faller i bitar.

Av MissJA - 19 december 2012 20:49

När jag nattade barnen. Övertygad om att det bara var någon som var pruttig i magen sa jag inget. Men efter ca en timme upptäcker jag orsaken... M som skulle städat uppe i fredags hade inte bytt i papperskorgarna åh ungarna har kastat fruktrester och annat jox där!! Fräscht -öhhh inte direkt!

Inser vilket jävla städjobb jag måste påbörja redan imorgon för att ha ett ok hem att ta emot gäster i till julen!!! På det är typ all mat kvar att handla, jag dör lite och känner stressnivån stegras.

Julstress, går den att undkomma???

Av MissJA - 19 december 2012 16:15

Att kämpa på med bra kostalternativ ger faktiskt resultat, trots att det inte alltid är kul. Särskilt denna julemånad som erbjuder många godsaker jag ör svag för. Glögg, lussekatter, pepparkakor för att nämna de värsta lockelserna. Men det finns bra frestelser åxå. Lax, kalvsylta åh grönkål för att nämna något.

Mätte min kropp idag måtten för 2veckor sedan inom parantes.
Midja 68 (71)
Rumpa 100 (103)
Lår 51(54,5)

Det är bara fortsätta precis som jag håller på just nu :)

Av MissJA - 19 december 2012 16:03

Idag bakade jag en snickerskaka receptet tog jag ur boken långpannans lov. Åh det blev i och för sig så sliskigt att det kommer räcka med en liten bit (åtminstone för mig)

Man värmde:
2dl ljus sirap
1 dl socker
1 dl kokos
Sedan tillsatt man
1 burk jordnötssmör
7 dl puffat ris eller annat liknande
Sedan kletas smeten ut på en plåt, det stelnade ganska snabbt. Sedan på med smält blockchoklad. När den stelnat helt skärs den på valfritt sätt.
Jag valde att skära den i små mumsbitar, då kan dessa passa som julgodis.

Av MissJA - 19 december 2012 10:42

V testade sitt dansspel till xboxen som hon fick i födelsedagspresent. Esmee ville vara med åh satt och höll min hand hårt medan hon sög hårt på nappen

Av MissJA - 19 december 2012 10:37

Nu har jag julat till det färdigt ute på framsidan.

I år tog det superlång tid. Delvis på grund av att vår lykta gick sönder 1:a advent åh att det sedan tog mig 2v att hotta en ersättare. Tillslut köpte jag en på vinst eller förlust. Ljusnätet åh granriset bar åxå sega lånbänkar att få på plats.

Av MissJA - 19 december 2012 10:29

Det var definitivt inte väntat att jag skulle drabbas av kaffemage just idag. Visst, det är därför jag de senaste dagarna dricker kaffe, men det var väldigt länge sedan den önskade effekten kom så snabbt.

Istället för att komma i god tid till k's sjukhusbesök fick jag stressa efter att ha spenderat 30 minuter på toaletten.

Men trots detta var vi på sjukhuset med 5 minuter till godo. Nu väntar vi på narkosbedömningen. Därefter är det direkt till k's skola. Med mig hem ska jag ta k's pepparkakshus.

Åh för att nämna vädret så snöar det idag igen - bara för att vi ska få skotta lite till......

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards