Hönsmamman

Alla inlägg den 20 december 2012

Av MissJA - 20 december 2012 22:02


Detta hittade jag på en blogg jag läste för ett tag sedan. Åh tänkte att det skulle bli en utmaning att ta mig an. När jag ser dagarna uppradade sådär tycker jag att vissa känns svåra, men kan ändå vara nyttiga att gå igenom. Jag tänkte starta utmaningen imorgon. Eftersom julen och nyår kommer mitt i utmaningen ger jag den 10 dagar mer än vad den egentligen ska utföras på.

Dag 1 ? Presentera mig själv.
Dag 2 ? Min första kärlek.
Dag 3 ? Mina föräldrar.
Dag 4 ? Det här åt jag idag
Dag 5 ? Vad är kärlek.
Dag 6 ? Min dag.
Dag 7 ? Min bästa vän.
Dag 8 ? Ett ögonblick.
Dag 9 ? Min tro.
Dag 10 ? Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 ? Mina syskon.
Dag 12 ? I min handväska.
Dag 13 ? Den här veckan.
Dag 14 ? Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 ? Mina drömmar.
Dag 16 ? Min första kyss.
Dag 17 ? Mitt favoritminne.
Dag 18 ? Min favoritfödelsedag.
Dag 19 ? Detta ångrar jag.
Dag 20 ? Den här månaden.
Dag 21 ? Ett annat ögonblick.
Dag 22 ? Det här upprör mig.
Dag 23 ? Det här får mig att må bättre.
Dag 24 ? Det här får mig att gråta.
Dag 25 ? En första.
Dag 26 ? Mina rädslor.
Dag 27 ? Min favoritplats.
Dag 28 ? Det här saknar jag.
Dag 29 ? Mina ambitioner.
Dag 30 ? Ett sista ögonblick.

Av MissJA - 20 december 2012 18:05

Jag minns en tid då jul med ernst var bra. Då det han gjorde gick att överföra till ett vanligt hem/stuga. Men nu sedan han har börjat med stora gamla industribyggnader och projektet som han påbörjar under sommaren även pågår vid julavsnitten blir det svårare att få juldekoren att passa i ett vanligt hem.

Dessutom tycker jag precis som för 2 år sedan då jag precis denna dag skrev att det hade varit bättre om avsnitten hade varit typ 1 gång i v kan med start vid decembers början. Då hade man hunnit med att göra lite mer av de intressanta pysslen som Ernst gör.

Av MissJA - 20 december 2012 17:19

Vi äter miimii kollar in en clementin åh en julkula. Tänk om händerna gjorde det miimii ville

Av MissJA - 20 december 2012 14:10

Lillan tittar upp på mig, hon gurglar glatt. Jag tar upp henne åh kramar henne jag håller ut henne en bit och pratar med henne. Hon ler stort och ett litet bäbisskratt kommer spontant.

Jag trycker hennes lilla kropp mot mitt bröst och sticker min näsa mot henne, hon doftar så underbart!! Jag kan sitta åh snusa på henne länge, länge utan att tröttna. Hon luktar bäbis, lite tvämedel, ny människa och lite svagt av sur mjölk, lite bäbiskräk. Men tillsammans blir det en fantastisk doft. Min bäbis, mitt vackra, unika älskade lilla knytte!!!

Av MissJA - 20 december 2012 13:14

Det var många fina uppträdanden och ännu bättre det var avkortat. Vilket innebar att småttingarna orkade med showen bättre. Jag kunde även pusta ut.

När jag betalde parkeringen tänkte jag fel och insåg när jag kommit halvvägs till teatern från parkeringen att jag betalt för lite. Jag visste därför att om showen var längre än 55 minuter skulle jag bli tvungen att springa åh betala in mer pengar.

Showen rundade av åh var slut omkring när parkeringstiden gick ut. Vi slapp böter!!!

Nu har V jullov, imorgon är det k som har sin avslutning.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards