Hönsmamman

Alla inlägg den 8 december 2012

Av MissJA - 8 december 2012 09:15

Det blev ett par rimmars sömn till!!! Åh vad skönt det var!!! Åh dessutom så har jag åh esmee kunnat ligga ner. Efter nätterna som varit nu i veckan känner jag mig utvilad, som om jag varit på en spa-weekend. Fantastiskt vad lite sömn kan göra, gratis är det åxå!!!

Nä nu ska jag fixa frukost till min härligt underbara familj

Av MissJA - 8 december 2012 04:34

Vi (jag åh esmeehjärtat) har varit uppe sedan 03:30 ungefär. Hon har ätit, bytt en kissblöja, fått näsan tömd gjort en full bajsblöja åh bytt den. Nu sover hon åh jag tänkte göra detsamma, gärna många timmar till ;)

Av MissJA - 8 december 2012 04:31

Det är ett faktum som inte går att undgå, när några familjemedlemmar inte är hemma så märks det lika tydligt i ett hem som om man typ hade öppnat en burk surströmming inne. Det blir så tomt, ett hålrum som hur man än försöker, är svårt att fylla.

Så det var med en enorm lättnad jag hämtade hem även mina älsklingar M åh K igår innan middagen. K har fått börja med sin nya medicin, det kommer dock att ta honom en vecka på ett ungefär att få effekt av den. Typiskt nog har K bara haft 2 pyttiga kramper för att efter hemkomsten få en mellanstor. Men så kan det ju vara, förmodligen pga all stesolid han fått i fredags. Så vi får väl se hur helgen blir.

Jag orkade inte skriva igår. Var för trött och hade för mycket att göra. Det blev inte att sitta så mycket mer på hela dagen än när jag körde bil eller ammade, åh stress däremellan. Det kändes som om jag försökte klämma ihop flera dagars sysslor på en och samma dag. Tillslut när orken tröt, åt jag kolhydrater för att inte få bensinstopp med gräsligt humör. Detta åt jag som jag inte skulle ens tänkt tanken på i vanliga fall:
1 skiva vörtlimpa
1 stor bit sockerkaka
1 lussebulle
Några chips
0,7 dl glass (var ett aktivt val som jag njöt av till 120%)
3 godisbitar

Slumrade i ca 15 min i soffan på kvällen när vi hade fredagsmys med barnen, de minuterna fungerade som att snabbladda batteriet på mig, kände mig mycket piggare resten av kvällen.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards