Hönsmamman

Alla inlägg under december 2010

Av MissJA - 18 december 2010 11:17

Min sambo ringde nyss hem, tydligen har de gått ut med varning för att åka ut i trafiken idag pga. snörök och halka. Alltså ska nog jag med stora magen och dyrbara barn inte ut och köra nåt alls. Lever nu på hoppet att min pappa vill in till stan så att han kan ta med sig mamma hit och vi kan baka och så här istället.


Annars så är jag så lättad över det faktum att barnen har gått ut. Det hjälper mig att få vila huvudet lite. Ska ta en till citodon nu så att jag kan döva den värk som finns kvar. Nu när bilen kommer att stå tryggt i garaget hela dagen så är det fritt fram att knapra piller (enligt ordination och efter behov).


Skulle ha lagt ut en magbild nu men måste ladda batteriet på kamerorna lite först. V knäppte kort på allt här hemma igår, tills deras batteri tog slut och nu när jag satt med minneskortet i den nya kameran för att radera en hel del av dessa bilder tog batterier slut i den åxå - typiskt!! Men bild kommer idag - jag lovar :D

Av MissJA - 18 december 2010 10:45

Med mina små söta kottar imorse, eller åtminstone tills de skulle öppna sina kalendrar och det var olika godisar i dem, då utbröt kriget. Fast då var klockan tillräckligt mycket för att det skulla kännas ok att kliva upp. Åh jag som trott att jag kunde fördröja dem ytterligare med att starta en film i sovrummet så kunde de ligga på varsinn sida om mig medan jag låg och slumrade lite sött.


Idag hoppas jag på att vi kan åka till min mamma åh pappa för att göra mera tryffel (min mamma har ätit upp tryffelsmeten som jag gjorde förra helgen - den var visst god) samt baka små pepparkaksbollar som passar utmärkt att doppa i glöggen.


 Jag hoppas även på att den huvudvärk som jag fick lagom till när jag skulle sova igår kan försvinna helt och ta foglossningen med sig - kanske inte det troligaste men who knows?

Av MissJA - 17 december 2010 20:30

Igår gick V runt och fotade ALLT här hemma. Här är några av de bliderna som jag faktiskt tyckte var värda att spara.


         

Av MissJA - 17 december 2010 15:24

Kan inte uttrycka det bättre än så. allt är bara skit och därför så orkar jag inte blogga. För all orka jag har haft har gått åt till att existera och dölja alla tårar från mina barn. Om jag inte vart gravid hade jag förmodligen ätit lergigan och varit seg hela dagen, men nu har jag härdat ut iställat.. Ibland önskar jag att man kunde ta av sig magen och överlämna ansvaret över den och innehållet till någon annan...


Hoppas dagen som kommer imorgon blir lite mindre nattsvart för min del.

Av MissJA - 16 december 2010 22:05

Bjuder på en bild på mig vid datorn.. Hatar att var amed på kort, åh ni förstår säkert varför


Imorgon blir det ingen sovmorgon alls! JAg ska vara på utvecklingsamtal klockan halv nio på morgonen. Åh då brukar jag bara vara så trött att hela jag är som en degig massa och har mos i hjärnan. Seriöst! Hur ska jag då lyckas komma ihåg vad som sägs eller tillföra något vettigt????


Kliar mig lite i huvudet och inser att det är dax att gå till sängen och sova som en liten galning tills jag MÅSTE kliva upp och snabbt komma iväg. (Inser åxå att min stress över sömnen med största sannolikhet inte kommer att vara till särskilt stor hjälp när det gäller insomningen, suck...)


Well, well det är hög tid att natta kudden. Sov gott på er alla..


Bjuder på en lite bild som jag tog förra helgen när sambon och barnen hade morgonmys i sängen. Snart, mycket snaart får jag morgonmysa med mina jullovslediga ungar varje morgon tills skolan börjar igen 11/1...

    

Av MissJA - 16 december 2010 19:59

Gjorde köttbullar för typ 2 timmar sedan. Sedan dess har säkert tvättat dem 10 gånger plus att jag har handdiskat massor, så det borde inte lukta mera eller?? Gissar att det är min överkänsliga näsa som spökar nu IGEN!!!!


Nä nu är det byggfällan som gäller, åh efter det lyxfällan. Mycket fällor ikväll på tv, åh jag sitter fast som vanligt..

Av MissJA - 16 december 2010 19:22

Nämnde ju att granen blåst omkull. Men det stormar fortfarande så mycket att den får ligga kvar tills det har stormat färdigt.

 


En mycket arg och lite småtrött princessa innan middagen var klar

    



Sambon testar att zooma med kameran, fångar både mitt halssmycker och min dubbelhaka - schysst!!

 

Av MissJA - 16 december 2010 19:06

Igår var det full rulle hela dagen, så jag orkade inte ladda in bilderna till datorn. Men nu har jag tagit tag i det :D


V öppnar det första av paketen som hon fick på morgonen i paketet ligger det en bäbisdocka, som kan både dricka och kissa. Den fick följa med på dagis..


Storebror fick åxå ett paket

     


V fick besök av sin biologiska farmor på kvällen av henne fick hon den där hunden..

Av sin mormor fick hon Törnrosa peruken och Belle klänningen



Hon ville verkligen vara med på kort och det syns på henne vilken toppendag hon har haft. Men klockan tickar ju hela tiden och här var det strax dax för pyamas..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards