Hönsmamman

Alla inlägg under december 2010

Av MissJA - 2 december 2010 17:27

Min sambo har länge tjatat på mig att han vill att vi ska koka palt, eller sedan han såg halv åtta hos mig och någon där bjöd på palt. Det var riktigt länge sedan jag kokade palt nu. Sist var samma dag som min värld rasade samman och jag tog det sista myrsteget rakt in i väggen. Kanske är det därför jag inte gjort palt på så länge.


i alla fall, så hade sambon kameran i högsta hugg och fotade vilt under tillagningen, tänkte bjuda på några bilder på dagens bravader i köket. Med på många av bilderna syns lite av min mage..






         




          


Av MissJA - 2 december 2010 09:33

På grund av att jag är ett sånt kontrollfreak har jag insett att jag kommer (absolut troligast) att flyga i luften om jag går över tiden med denna bäbis. För att undvika det lite mindre välkommna ångestmoln så har jag börjat försöka förtränga det verkliga beräknade datumet och istället intala mig att jag har BF den 1:a mars.. Orsak, då borde bäbisen med största sannolikhet ha hittat utgången och använt sig av den.


Längtar så efter att få ta bördan jag har i magen, lägga ner den i vagnen och gå ut på en rask promenad utan att vara nära att svimma..

Av MissJA - 2 december 2010 09:27

Bäbisen i den här magen som är filmad på klippet rör på sig skrämmande mycket! Min mamma tyckte att det såg ut som om den hade panik där inne.


Har aldrig sett något liknande



http://exet.nu/v3/?q=node/1328

Av MissJA - 1 december 2010 13:45

    


Detta spontana fotografi taget när vi bakade pepparkakor hos min mamma fick bli vårt julkort. Vi kommer att skicka det endast till personer som känner barnen väl.





(Vet att det finns många som stör sig på julkort med liknande motiv, men jag anser att det är roligare att skicka ut personliga julkort till några än att köpa färdiga kort som är opersonliga och skicka dem till alla som man aldrig träffar och den enda kontakt man har med är det årliga julkortet. )

Av MissJA - 1 december 2010 10:11

Ska jag försöka vara duktig. Att var aduktig nu med stor mage osv är inte samma sak som det innebar att vara duktig före det flyttade in ett bäbisfrö i magen.


Idag ska jag:

  • Städa
  • Laga middag

Dessutom skulle jag gärna vilja orka och hinna med att

  • Köpa ny jullampa till sonens rum
  • Köpa sista julklappen
  • Ta en promenad ( men denna punkt kommer jag förmodligen  inte att orka med eftersom allt annat kommer att få min puls att uppnå samma höjder som ett maratonlopp skulle gjort innan graviditeten)..


Uppdatering kl 13:30


Nu har jag

  • städat det mesta = plockat undan saker som låg och skräpade där det inte hörde hemma
  • Förberett middagen
  • Slappat och ätit lunch (kommer förmodligen pga lunchen inte att klara av att få i mig någon middag, hatar att vara full i magen och vill men ändå inte bara kräkas upp allt..)

Nu ska jag:

  • Städa toaletten
  • Ordna till det i min garderob (det behöver jag göra ca 1 gång i veckan sedan jag blev gravid, orsak, jag orkar inte med att vara duktig och sortera in rena kläder rätt. Det finns inte energi till det.. (Visst låter jag korkat lat, men de dagar jag ex. bara gråter och mår skit klarar jag inte av att sortera kläder rätt.)

Sedan vill jag verkligen åka och fixa den där julklappen. Får använda den som morot för att bli färdig med allt här hemma.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards