Hönsmamman

Alla inlägg den 13 december 2010

Av MissJA - 13 december 2010 19:04

Tja vad kan man säga, dom är så söta att oavsett hur dom gör blir det superroligt att se barnen uppträda. Det är så charmigt med ca 5 lucior, 2 tärnor en stjärngosse, några pepparkaksgubbar och en drös tomtar. Mitt i deras framträdaden bestämde stjärngossen att de skulle sjunga en sång som inte var inplanerad. Dagisfröken som höll ihop gruppen (eller vad man nu kan säga) blev tvungen att springa iväg en snabbis och hämta låttexten :D

Sedan bjöd barnen på lussefika som de förberett under de senaste veckorna. Pepparkakor och lussebullar..


  

äntligen kom de ut från sitt gömställe, och samtliga föräldrar fotar och filmar som galningar :D


   

Min lilla trötta lucia som mitt under alltihop började leka med händerna...

Av MissJA - 13 december 2010 09:04

Här sitter mina älsklingar och myser med lucia på tv:n och gofika..


     

Av MissJA - 13 december 2010 06:30

Min lilla Lucia testade kläderna inför luciafirandet igår på kvällen



Idag ska vi få se lillan Lussa på dagis, hon är ju ett så kallat storbarn nu som avslutar sin näst sista termin där i veckan. Jag tänkte låta henne få jullov eventuellt redan från tisdag om hon nu inte vill gå veckan ut där själv.


Ett annat måste som jag bara inte kan skjuta upp längre är ett samtal till FK. Jag är ju sjukskriven nu fram till och med den 23/12. Men från den 17/12 har jag sedan flera månader tillbaks planerat att vara föräldraledig. Inte nog med det så är jag även beviljad havandeskapspenning från den 20/12... Så frågan är, vad jag ska begära ut pengar för, min sjukskrivning, min föräldraledighet eller min havandeskapspenning? Kommer även att passa på att fråga om min chef har skickat in mina sjukintyg än.. Det har hänt mer än en gång att detta har glömts bort och då är det mindre kul...


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards