Hönsmamman

Alla inlägg den 21 december 2010

Av MissJA - 21 december 2010 21:43

idag har vi ( jag M åh V) handlat det som behövs till julmaten (några detaljer fattas). Sen fick K sitt första riktiga jullov. Han kom hem överlycklig med massa grejjor som han pysslat med på skolan.

Efter att han kom hem så var det dax för mig att åka till barnmorskan och efter det till freja.

Passade på att i glappet mellan dessa besök att fara förbi HM och köpa nya strumpbyxor, till min besvikelse var de som jag sneglat på när jag var pank slut i min storlek, fanns kvar i strl S eller XL.. Så det fick bli tunnare strumpbyxor oach varma sockor till istället.


Middagen blev ett påhitt från statoil idag, korv med bröd och lättsaltade chips (jag jag skäms över vad jag gav mina barn till middag idag.) gjorde även misstaget att äta själv, det blev 1 korv med bröd och chips. Men som vanligt den senaste tiden blev det akut magont och rallybajs efteråt sedan mådde jag råilla tills jag fått en promenad i kylan och somnat ett tag i soffan. Då var vi alla ute och åkte lite i backen en stund..


 


Ikväll såg hela familjen sista delen av jul med ernst och M blev riktigt hungrig av det julbord som dukades upp. K ville isäng under första reklamen och V somnade efter andra reklamen i soffan.


Jag åh M såg sen den andra delen av morden i sandhamn och jag åt upp det halva granatäpple som jag hade kvar. Mumma!! Nu är det sängen som lockar (så snart min lergigan har gjort mig lite mer mysig.. Hoppas det går undan..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards