Hönsmamman

Alla inlägg den 23 december 2010

Av MissJA - 23 december 2010 22:40

Så nu har jag grejsat på hela dagen. Barnen fick vara på leklandet med H i ca 5 timmar. Sedan fick de äta middag innan vi stack till mina föräldrar K skulle klippa sig och jag skulle fixa några grankvistar till dekoration både på julbordet och till en fin liten bukett inne på toaletten. Den sprayade jag med hårspray och pudrade glitterpulver över. Sedan strödde jag ut några glasisbitar runt om. Så nu är även toaletten juligt pimpad. I köket hade jag tänkt ha massa vita tulpaner, men hittade inga sådana på den affären jag var på, så jag blev less och köpte en fet j-la julbukett istället.


Under städningen åh tvättningen som upptog större delen av dagen (torktumlaren ute i tvättstugan var trasig och ställde till problem i mina planer). Passade jag på att äta ca 2 msk dijon senap minst... Åh nu ikväll så har det säkert slunkit ner en hel till :p

Barnen var vakna till efter kl 21, åh med det hopps jag på att få sova riktigt länge imorgon (gärna till efter 9)..


Sen så har vi spelat bingolotto en tradition som nu är inne på 4:e året. Vann inget (även det en tradition).. Men nu e det typ bara att packa in mina rena kläder i garderoben och krypa till kojs som fattas.


Förresten, mina fogar protesterar vilt just nu, så jag har tagit en citodon och väntar på mirakeleffekten.. Skönt till när kudden ska nannas..

Av MissJA - 23 december 2010 09:45

Nu har jag åh barnen precis klivit upp och de har snart ätit upp sin enkla frukost. De ska snart äta lunch och fara med moster H till leklandet ett par timmar medan jagfixar till julen här hemma. Annars så skulle vi inte kunna fira en jul i allmänt kaos och utan färdigt julbord att bjuda på.


Jag ska bland annat tvätta idag. Sen så ska jag fixa ihop lite ris a la malta både en vanlig laktosfri och en mjölkfri. Grilljera skinka och mycket annat smått och gott. Dessutom måste jag försöka lista ut vad som är i vilka klappar till barnen så de får någon liten skoj klapp på morgonen att underhålla sig med under dagen. Sist men inte minst måste jag städa hela bostaden (dammsuga och skura) undrar vad mina fogar kommer tycka om dagens bravader. M jobbar ju imorgån åxå.. Han for till jobbet imorse innan vi hade vaknat och kommer inte hem ikväll förrän efter barnen har lagt sig.


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards