Hönsmamman

Alla inlägg den 7 december 2010

Av MissJA - 7 december 2010 21:59

Här kommer en länk till mina pågående auktioner på tradera!


http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=452978&listtype=Auction

Av MissJA - 7 december 2010 15:56

Nu på eftermiddagen har jag åh lillan varit på det fritids hon kommer att gå på när hon börjar 6-års till hösten. Förra veckan fick hon en inbjudan till denna pyssel + fika träffen. De fick känna på hur det är lite på fritids, fick fika mellis med de andra barnen och sedan skulle det tillverkas julkort. V gjorde 2 st kort och skrev helt själv hälsningen på det andra av korten. Hoppas att hon vill ge det till mig så jag kan spara det som minne till henne i framtiden.


Nu är vi (jag åh barnen) hemma och barnen har precis börjat spela lite nintendo wii eftersom de inte riktigt orkade gå ut idag (flera dagar i rad har vi varit ute åh åkt pulka/ scrana och bob) så idag kunde de få göra något inne. Jag ska strax börja med middagen. De fick välja mellan julkorv med rotmos och kalvsylta med potatis och rödbetssallad. Så nu ska jag koka potatis och skära upp kalvsyltan.


Min kära sambo kommer inte att få hämtning från jobbet idag eftersom barnen är så less på att vänta på honom. Han är en riktig pratkvarn som gärna fastnar och babblar med sina kollegor på vägen till bilen.


Tänkte visa en bild på V's julkort senare.

Av MissJA - 7 december 2010 11:55

Min farfar är sjuk. Han ligger just nu på sjukhusets strokeehnhet. Igår fick han en till blödning i hjärnan, jag vet inte hur stor blödningen var.


Det är så hemskt att se en person som funnits där i ens liv ända sedan man tog sitt första andetag förtvina så som han gör just nu. För lite över två år sedan var min farmor och farfar värsta krutparet. De som tog långpronenader, gärna åkte skidor och hjälpte till lite då och då hemma hos mina föräldrar. de var i god form för att närma sig åttio år. så två dagar efter att jag fyllt år fick farmor en stroke. Lyckligtvis var den inte så oerhört förödande. Efter att ha kämpat på bra så klarar hon sig själv nu, men ser mycket dåligt och har inte så bra minne, men det är väl smällar man får ta. Under det där första året efter farmors stroke fick farfar bältros. Dagen före min nästa födelsedag ramlar han på väg till toaletten och bryter lårbenshalsen. Efter det harhan haft små hjärnblödningar, han kan inte längre prata och när jag såg honom senast såg han skrämmande genomskinlig ut, som om han är på god väg på väg in i den andra världen. Som om han redan då i början av detta år stod med ena foten i dödens land, på väg till himlen eller vad man nu ska kalla det.


Så igår  kom den där stroken. Har drömt inatt att han dog, tror att det skulle vara det bästa för honom. Men för farmors skull hoppas jag att han får överleva julen och nyår. Vill inte att hon ska behöva sörja honom under den här tiden på året...


Nä det var allt för detta inlägg nu ska jag sticka iväg för dagens små bestyr.

Av MissJA - 7 december 2010 11:18

Idag har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur röven att påbörja projekt sätta ut barnkläder och annat som vi inte behöver där. Det enda kruxet är att jag har så svårt att beräkna fraktkostnader. Det har lett till att det har stått en överfull flyttlåda i förrådet i flera månader i väntan på att jag ska ta tag i projektet. Nu när jag inte kommer att jobba på ett tag skulle denna gömma med pengar vara välkommen + att nu har jag tid att skicka, svara på frågor osv..


Men efter att ha suttit länge nu och försökt tyda hur mycket vad kommer att kosta att skicka har jag gett upp. Min älskling får hjälpa mig med det ikväll istället...


Nä nu ska jag fota och skriva ner beskrivning på några fler saker innnan jag ska iväg och gratta en gamal vän..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards