Hönsmamman

Alla inlägg den 14 december 2010

Av MissJA - 14 december 2010 16:47

Efter nio på morgonen lämnade jag min lilla son med hans mormor och jag och min dåvarande sambo begav oss till sjukhuset för att förlossningen skulle sättas igång. Dock var min tapp inte tillräckligt mogen för att direkt ta hål på hinnorna. Så istället gav de mig en gel på tappen så den skulle mjukas upp. Mina pinvärkar fortsatte sedan hela dagen. Jag såg på film (det blir aldrig som man tänkt sig), läste Martina Haags första bok, det var lagom långa kapitel och det gick sanbbt att läsa en sida, vilket innebar att jag kunde pausa när jag fick en värk och sedan återgå till att fnissa mig igenom boken.


När kvällen kom ville de ge mig en spruta bricanyl för att stoppa upp mina värkar, men jag valde att hoppa över den, under de senaste veckorna hade jag fått nog av brickanylens bieffekter, öjde mig med en spruta smärtlindrande och nåt (förmodligen primperan) mot illamåendet som sprutan kunde ge...


Sedan la jag mig och somnade. Men vaknade en gång under natten, då det förmodligen hade uppstått komplikationer under någotn förlossning och jag hörde transportkuvösen ruschas fram i korridoren.. Sedan sov jag relativt gott och vaknade utvilad för första gången på flera veckor.

Av MissJA - 14 december 2010 11:31

Är det ute. V ville vara hemma från dagis idag och vi låg i sängen åh mös efter frukosten med barnkanalen på till klockan halv elva. Nu har vi ätit lite lunch och ska börja göra något konstruktivt. På schemat står det rulla köttbullar! och baka något till V's födelsedag imorgon. Dessutom vill jag baka mördegshjärtan med kanel coh socker på till julen..


Men innan vi kan göra mer än köttbullarna måste vi till en affär och köpa mjöl. Är dock inte alls så peppad att ta mig ut till bilen för attse om den vill vara med idag eller om den är död - IGEN!! Är ännu mindre peppad att gå ut och gå till affären (eller att ens hämta K på fritids senare idag)..


Skulle ha tvättat håret idag, men det får bli imorgon. När det är så kallt som det är tvättar jag inte mitt barr, det tar en evighet för det att torka och jag vägrar låta det bli istappar i det!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards