Hönsmamman

Alla inlägg den 19 december 2010

Av MissJA - 19 december 2010 14:48

Idag har jag inte gjort mycket. Finns ingen energi till det. Har påtat lite med vad som ska ätas på nyårsafton och kom tillslut fram till en meny, nu återstår det bara att ser hur många vi blir. Inte lätt att skriva en handlingslista innan jag vet antalet deltagare. Har även snackat med mamma om vad vi ska ha på julbordet och typ delat upp det mellan oss..


Men nu så, barnen har precis fikat. de fick välja själva och V valde en banan åh K valde en morot till de fick de att glas apelsinsaft. Nu ska de få städa bort lite av alla de leksaker de dragit fram i vardagsrummet och jag ska göra något åt mitt dileva lika utseende innan vi ska iväg en sväng och handla och posta ett paket. Vi måste handla lite till middagen (potatis och ägg) åh då passar jag på att köpa de övriga ingredienserna som fattas till den fattiga veckans mat..


Åh ibland blir man bra less på BARN och aallt j-la tjafs de tenderar att bjuda på i tid och OTID!!!! (men jag älskar dem ändå - åtminstone mellan bråken)


Av MissJA - 19 december 2010 12:15

Den där berömda väskan som man ska ha redo när det är dax att åka in ha fördjävligt ont och få träffa den förhoppningsvis lille Damien.. Men vad bör den innehålla, ärligt så minns jag knappt vad jag tyckte var bra sist.. Men av det jag minns så ska jag rada upp lite. Den här listan lär utökas allt eftersom jag får goda råd och har tänkt tillräckligt.


En sak har jag dock inpräntat, det är bättre att ta med sig en stor väska som man kan få plats med allt i än en mindre som måste kompletteras med ex påsar.


Till Mig:

  • TENS-apparat (ska hyras)
  • Sköna men fina kläder att ha på BB
  • Amningsbh med vadd och ullinlägg -Bh:n är nu beställd 28/12
  • En ny härlig pyamas  - är nu beställd 28/12
  • Morgonrock - är nu beställd 28/12
  • Tofflor att vandra runt med på förlossningen och BB - är nu beställd 28/12
  • Make-up
  • Massvis med gummisnoddar (kan inte fokusera om håret åker i ansiktet)
  • Ipod laddad med allt jag kan tänkas vilja ha
  • Dator fylld med serier och lagom spännade filmer
  • Öronproppar
  • Mobil, kamera och videokamera + laddare till dem
  • Pengar

Till sambon (åh syster som får packa själv)

  • Ombyte med kläder (vet att det händer att stödpersonerna kan ex. bli nerkräkta mitt under värkarbetet)
  • Sköna skor att vandra runt i
  • Lite mat & kaffepengar
  • Smågodis och läsk

Till bäbisen:

  • Skötväskan
  • kläder - beställt det som fattas 28/12
  • napp + hållare - inköpt 3/1 ska bara kokas
  • bärsjal - är nu beställd 4/1
  • snuttefilt
  • blöjor + andra skötartiklar

Detta ska jag packa ner i en av våra resväskor med hjul...



Av MissJA - 19 december 2010 11:32

Gravid i ca v 36 med V

Åh så bilden med Damien i magen V 31+1

 

Skillnaden? Visst magen putar ut mer på bilden med V men det är ju för att jag hade varit gravid en längre tid, däremot ser man klart och tydligt att jag fått en j-la mycket bredare rumpa den här gången!! Så fruktansvärt störande!!!! Fattar inte hur jag ska agera för att få BORT  dessa 10 cm överflödigt FLÄÄÄSK!!!!

Av MissJA - 19 december 2010 10:30

Har dock funderat en hel del på vad är det som får bäbisarna att vända sig med huvudet ner, borde inte det kännas obekvämt, jag meanar att de verkar ju kunna känna av läget på kroppen eller utvecklas det först efter att de är födda?


En grej till som jag har tänkt på lite då och då, de som föder förlamade barn, har de inte känt av några fosterrörelser alls eller är sådana bäbisar väldigt aktiva med sina armar. Eller är det så att typ de som blir lama blir det efter födseln eller kanske i samband med den?

Av MissJA - 19 december 2010 09:29

Här är det nyvaket... Eller jag låg i sängen och dåsade mig igenom julkalendern rätt schysst faktiskt. V var ganska arg på mig för att jag inte ville vakna och ge dem kalendrarna innan den hade varit på tv:n. Igår blev det inte så bra stämning efter att kalendrarna öppnats och det var olika innehåll i dem. K var rätt nödj och tyckte nog precis som jag att V kunde ta det lite lungt och kolla på tv:n ett tag till...


När avsnittet var slut så hade lille D vaknat och magen stutsade lite här och var, låg och studerade magen en stund - det är så häftigt! V tror att hon kan uppfostra Damien iigenom att hojta till magen att sluta sparkas   men idag lyssnade inte lilleman. Jag valde då att kliva upp och hämta deras kalendrar.


Nu har jag åh V ätit lite frukost, eller som V sa. "Jag vill ha fika mamma för jag är hungrig, men ge mig inte frukost!" K brukar vara svårare att locka till bordet. Men snart ska jag börja det projektet..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards