Hönsmamman

Alla inlägg under februari 2013

Av MissJA - 5 februari 2013 12:21

Efter en förmiddag som bland annat innehöll ett långt besök på phonehouse är jag åh barnen trötta (diddi) åh miimii hungrig precis som mig, jag känner mig trött åxå. Nu äger jag en iphone 5 åh en iphone 4. Så nu har vi en jävligt fin extratelefon om någon av våra mobiler skulle behöva in på service.

De små var duktiga inne på butiken och jag som gissat på att det skulle dra ut på tiden var rustad ungefär som en sån där mulitfunktionell kniv. Blöjor, barnmat, dryck, mellis, leksak och napp allt fördelat mellan mina jackfickor och min handväska. Diddi pekade på reklamskyltarna på iphone 5 åh menade att med den kan man ringa pappa och titta på traktorer, det har han så rätt i.

Nu äter jag min lunch, biffar sås och sallad, mums. Tippar på att min energinivå snart kommer vara återställd. Sen lunch idag, i vanliga fall lunchar jag med diddi redan kl 10:30, så min kropp har fått vänta länge på maten idag. Snart är det dax för träning. Lite städ och allmänt fix först bara.

Ikväll är det sista tillfället på V's simskola. Ska bli skoj att se vad hon lärt sig. Om 2 veckor startar k och v simningen igen.

Av MissJA - 4 februari 2013 22:14

Ska jag hämta ut min NYA mobil :D jag tror jag tar ut en iphone 5 istället om det inte kostar mig allt för mycket. Eftersom jag måste ner på stan imorgon var jag sugen på att kanske luncha med någon, men so far har ingen möjlighet. Jaja, ingen ide att gnälla, det är billigare att äta hemma, rester. Åh det är dessutom bra mat :) en grej till som jag ska köpa mere på stan är sockerpasta så jag är förberedd för diddis födelsedag.

Han ska få en traktortårta. Visseligen kommer han inte att få den till sin födelsedag utan till helgen efter, då kommer han att firas av sin farmor och farfar.. Dom är de enda som jag vet kommer att dyka upp för att gratta. Mina föräldrar kan tyvärr inte åh min minsta syrra har troligast svininfluensan, så hon är INTE välkommen hit. Mellansyrran jobbar tror jag. Men nog om det

I övrigt så har kvällen gått åt till att se lite på familjen annorlunda, åh fixa inför morgondagen. Barnen - bäbis somnade före 20:00 så jag fick lite lugnare kväll. Det trots att allt tog längre tid än i vanliga fall.

Av MissJA - 4 februari 2013 16:01

Diddi är uppe åh leker, miiimii sover. Om några minuter ska jag sparka mig i baken och börja om med jobbet och alla måsten. Men inte riktigt ännu...
Hämtning, läxläsning, k ska göra sin träning, middag, städning, mys åh så slutligen nattning och förberedelser inför morgondagen.

Om bara några minuter så vet jag att det inte är en lugn stund förrän klockan är typ 21 åh miiimii kräver att bli nattad. Mina dagar tar tidigt slut eftersom jag går isäng med miiiimii, men det kräver åxå att jag har ett högre tempo fram tills dess. Men det är inte något jag direkt protesterar till. Ibland blir det till och med svettigt, men som sagt vardagsmotion är gratis och mycket bra det ger utrymme för lite mera näring.

Nä nu är det dax. Förresten, så borde alla de som säger att man är ledig, när man är hemma med småbarn testa den "ledigheten" jag tror faktiskt det är vanligare att man blir mer rörlig under den sortens ledighet än av sitt jobb (beroende på vad man har för yrke såklart)..

Av MissJA - 4 februari 2013 12:33

Måndag, rutiner och träning. Imorse hade m tandläkartid, jag lämnade på skolan åh sedan fixade jag mig färdig för ett träningspass i skidspåret. Hittade en ok outfit trots att de underställ jag tänkt köpa på maxi i förra veckan var slut när jag var dit.

Nu börjar jag känna mig säkrare på skidorna åh vågar därför mer i utförsbackarna. Härligt :) kom hem, svettig med rosiga kinder lagom till lunchen biffar, champinjoner och sallad.

Sedan har hag varit en sväng på apoteket och coop åxå. Sallad är en färskvara, och alltså vill jag inte köpa hem mycket utan fyller hellre på när det tar slut hemma.

Blääääää! Pratade nyss med online försäkring, min iphone är mellan 2-4 veckor bort FORTFARANDE!!!!! Fäller en tår i ilska. Den har redan imorgon varit borta i 3 långa svåra veckor. Great, det blir som i början av sommaren då jag var typ mobillös i 7 veckor åh 5 dagar!

Av MissJA - 3 februari 2013 19:42

När viljan finns men tiden är knapp åh utrustningen är mager gäller det att använda föremål som redan finns. Som tex. Vår gode vän hos oss IKEAS pallen, den får fungera som stepbräda. 3x30 rep med varje ben och kickar på pallen. Det med miiimii som inte vill vara utan mamma på kvällarna i bärsjalen. Det tar faktiskt riktigt bra. Kanske kan lägga in några fler rep per omgång till nästa tillfälle. De sista 20 gångerna är benen ganska skakiga.

Återhämtnings snack: keso med lingon och 10 grovt hackade sötmandlar och massa vatten. Senare ikväll te med lite kokosfett i för magens skull.

Min plan för veckan är:
lite träning varje dag är bättre upplägg för mig, då behöver jag inte ha dåligt samvete om jag måste stå över något pass pga oförutsägbarheter. Dessutom älskar jag att få höja pulsen lite. Träningen är både måste och nöje. Det tillhör lixom.

Måndag: 45 min intervall på crosstrainer/ 5km skidåkning det beror på vädret vad det blir + plankan
Tisdag: kettlebells
Onsdag: långpromenad + plankan
Torsdag: ben och rumpa och plankan
Fredag: kettlebells
Lördag: skidor 5 km/ crosstrainer
Söndag: yoga

Av MissJA - 3 februari 2013 13:28

Nu har jag kört oss hela vägen hem, efter ett snabbt stopp i skellefteå för att inhandla snabbmat åkte vi vidare i lugn takt mhe

Av MissJA - 3 februari 2013 09:12

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards