Hönsmamman

Alla inlägg den 11 februari 2013

!

Av MissJA - 11 februari 2013 15:14

Det är stökigt, maten är inte förberedd åh diddi far runt som en tornado. Klättrar upp på spisen med traktorn. Far runt med stolar hit och dit för att klättra på mer eller mindre passande ställen. Miiiimiii vill baaaara ligga i famnen åh snutta i evigheter. Jag känner stresshormonerna spruta runt i kroppen, typ på samma sätt en vattenslang med högt tryck kan fara omkring om den som höll i slanden släpper taget om den. Åh det värsta är att min stressnivå inte hjälper ett dyft!!!

Av MissJA - 11 februari 2013 14:54

M blev inringd till jobbet. Kollega med magsjuka. Så nu är inte M hemma förrän vid 23-tiden. Min träning blir en långpromend, alla andra alternativ försvann med ett enda telefonsamtal.

Diddi såg hur M packade ena surfplattan åh skrek efter traktorfilmer i säkert 20 minuter. Åh esmee vaknade hon åxå, åh grät lika länge som diddi. Tillfällen då jag önskade att jag hade hörselskydd med inbyggd radio.

Nåväl, nu leker diddi med ett tåg åh miiimii ammar. Strax ska jag fixa ihop lunchen, byta blöjor, amma lite till åh bege mig ut på en 60 minuters promenad

Glömde posta inlägget. Promenaden blev 2 timmar. Nu har vi ätit mellis åh ska fixa lite i röran innan k och v ska hem.


Av MissJA - 11 februari 2013 08:39

Miiimii är en snoris, åh jag känner av förkylning åxå. Konditionsträning planerat idag. Åh då träder velpottan i mig fram. Genomföra passet åh riskera att förkylningen bryter ut ordentligt/ vs. inte göra det åh eventuellt slippa bli för förkyld för att träna. Hmmmm

Vara principfast åh träna - om jag blir sjuk hade det hänt ändå. Eller byta ut mot en lång, lång promenad åh eventuellt ducka att bli sjuk.

Jag vet att man lättare blir sjuk om man tränar mer intensivt. Men precis som ett lotteri, man behöver ju inte bli sjuk bara för man tränar.

Nä jag har resonerat färdigt. Det blir en långpromenad. Dumt att chansa. Diddi fyller år på fredag åh m jobbar i helgen. Då behöver jag inte vara krasslig, utan fit for fight.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards