Hönsmamman

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av MissJA - 6 februari 2013 15:36

Esmee blev 4 månader igår. Hon väger nu 6335g åh är 61cm. Ingen liten tjej längre alltså. Numera har hon sittdel i vagnen, med sin tjejiga ljungaktiga åkpåse från 7am. Just nu ligger hon och sover gott i brorsans sittdel, den var på vagnen när vi kom hem så hon fick låna den.

På bvc frågade jag även om svininfluensan och ovaccinerade små.. Vid första symptom på något av de andra barnen ska vi kontakta hälsocentralen för att medicinera de små med tamiflu.

Av MissJA - 6 februari 2013 11:33

Miiimii har aldrig gillat att ligga i sin liggdel till vagnen. Hon gillar bättre att åka i diddis sittdel eller i bilstolen. Jag ger upp nu. Åh byter trots att jag personligen hellre haft liggdelen till vargavintern tar slut åtminstone. Men då vill hon hellre vara i famnen eller sitta upp med kuddar bakom ryggen. Nä det är dax att byta bort liggdelen. Jag tänkte dock beställa en rosa sufflett för att piffa upp hennes del.

Av MissJA - 6 februari 2013 08:41

Att det är fysiskt möjligt! Det gör ont i hjärtat på mig att tänka på det. Att ett så litet barn genomgått processen som krävs för att få ett barn! Förstå skräcken flickan måste ha känt vid förlossningen! Bäbisen måste ju varit liten, hur ska den annars kunna komma ut, om det nu inte blev kejsarsnitt..

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/nioaring-blev-mamma_7891512.svd

Av MissJA - 6 februari 2013 08:32

Är det nåt som kan stressa upp mig åh få mig morgonsur på riktigt är det ont om tid på morgonen. Åh där är jag åh M så olika varandra som vi kan bli. M tycker nästan det är värt att sova in i sista sekunden. Med barn som inte gärna vill skynda, som inte vill ära frukosten snabbt, som inte heller är snabba med påklädning, tandborstning. Åh som verkligen vill se på tv en stund är mycket tid en Bra investering.

Imorse blev det INTE gott om tid, phu, nu är barnen på skolan i alla fall. Imorgon blir det mindre risk för magsår.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards