Hönsmamman

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av MissJA - 14 februari 2013 22:10

Här är den, traktortårtan. Det tog mer än 3 timmar att göra den färdig.

Under tillverkningens gång har den liknat allt från en båt till en sko åh sedan slutligen blev det en traktor.

Den är fylld med jordgubbssylt, soyagrädde vaniljsås åh på är det vaniljsmörkräm under sockerpastan.

Som däck använde jag ringmunkar som jag doppade i choklad och typ mjölkfria biskvier

Lasten i släpvagnen är polly rocks

Jag gjorde tårtbotten av detta recept

8 ägg
4,5 dl strösocker
2,25 dl vetemjöl
2,25 dl potatismjöl
4,75 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker jätteluftigt
Blanda allt det torra i en bunke
Sikta ner mjölblandningen i äggsmeten
Vänd ihop till en smidig smet.
Häll i 2 avlånga brödformar s(mörade och ströbrödade)
Grädda nere i ugnen i 175grader ca 40 minuter.

Smörkrämen

230g mjukt margarin
500g florsocker
Vaniljsocker
4 tsk hett vatten

Man vispar ihop margarinet med lite florsocker i taget, blanda även i vaniljsockret under vispningen.

Bilderna visar olika steg i tillverkningen

Av MissJA - 14 februari 2013 12:27

Jag har i år beslutat mig för att göra saker jag inte gjort tidigare. Som exempel;
börja åka skidor - en bra träningsform jag undvikit sedan högstadiet,

skaffat facebook - fast jag inte ville. Där finns det mycket bra grupper för oss med språkstörda barn. Så nu behöver jag inte låna m's facebook.

se på melodifestivalen - ett TV jippo jag ogillar, men barnen diggar det.

Det kommer säkert mer outside the box saker framöver. Det fungerar åh är lite uppfriskande.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards