Hönsmamman

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av MissJA - 3 februari 2013 19:42

När viljan finns men tiden är knapp åh utrustningen är mager gäller det att använda föremål som redan finns. Som tex. Vår gode vän hos oss IKEAS pallen, den får fungera som stepbräda. 3x30 rep med varje ben och kickar på pallen. Det med miiimii som inte vill vara utan mamma på kvällarna i bärsjalen. Det tar faktiskt riktigt bra. Kanske kan lägga in några fler rep per omgång till nästa tillfälle. De sista 20 gångerna är benen ganska skakiga.

Återhämtnings snack: keso med lingon och 10 grovt hackade sötmandlar och massa vatten. Senare ikväll te med lite kokosfett i för magens skull.

Min plan för veckan är:
lite träning varje dag är bättre upplägg för mig, då behöver jag inte ha dåligt samvete om jag måste stå över något pass pga oförutsägbarheter. Dessutom älskar jag att få höja pulsen lite. Träningen är både måste och nöje. Det tillhör lixom.

Måndag: 45 min intervall på crosstrainer/ 5km skidåkning det beror på vädret vad det blir + plankan
Tisdag: kettlebells
Onsdag: långpromenad + plankan
Torsdag: ben och rumpa och plankan
Fredag: kettlebells
Lördag: skidor 5 km/ crosstrainer
Söndag: yoga

Av MissJA - 3 februari 2013 13:28

Nu har jag kört oss hela vägen hem, efter ett snabbt stopp i skellefteå för att inhandla snabbmat åkte vi vidare i lugn takt mhe

Av MissJA - 3 februari 2013 09:12

Av MissJA - 3 februari 2013 04:12

Det som är sund nu sedan de gjorde om melodifestivalen från en sverigetävling och en europadel är att så många låtar som får chansen är sååååå dåliga!! Dokusåpor är inte bra, och det var ett MISSTAG att göra om melodifestivalen till en. Jag ser typ aldrig på melodifestivalen, men hade bestämt mig för ett litet undantag i helgen. Såg inte hela, men delar, och kommer inte att fortsätta slösa tid på denna cirkus. Seriöst, låtar som "gossa" och "porslin" det var ju nästan så man behövde skämskudde.

Ligger vaken just nu, m är tillbaks från sin fest och försöker förmodligen att flytta en hel urskog genom sovrummet. Jisses vad min fina sambo kan snarka!! Önskar jag kunde sova ändå, men icke.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards