Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 22 september 2012 21:43

Så fina ord har M kallat mig för idag. Snacka om att jag blev förbannad!! Han sa att det äe helt ok att kalla en gravid för sådana saker. Jag menar att det är bland de värsta landminor han kunde trampa på. Sedan sa jag bara, visst jag är tjock nu, men jag kommer BLI SMAL efter att bäbisen kommit. Till skillnad mot för honom, han är tjock men gör inget åt det , vad är hans ursäkt?? Varför ska det vara ok att kalla en gravid för tjockis, fetknopp och liknande när man inte ens får kalla de som är överdrivet feta på riktigt för annat än kanske kraftigt byggd?? Behöver jag skriva hur sårad jag blev. Framförallt om man har min kroppsstörda historik vill man inte bli kallad för tjock.

Nu hade skellefteå just spelat en match i ishockey åh har det gått dåligt så är M sur åh grinig på samtliga hela dagen. Men det ska vara hel ok. Det tycker tyvärr inte jag.

Jag kan bli så jävla förbannad på det. Varför är det såå accepterat att kalla oss havande kvinnor för elaka skälsord?? Dax för oss att sätta ner foten och ryta till ordentligt!!

Av MissJA - 22 september 2012 21:33

Det enda som promenaden gav var att jag blev väldigt nr2 nödig...

Börjar tro att det trots blödning igår osv är ett tag kvar på denna graviditet.

Nä nu ska jag försöka vila. Att försöka sova bort lite tid kan ju inte vara dåligt.

M gnäller på att jag inte ringt förlossningen än. Men jag anser att det är bortkastad energi. Han säger att jag kanske håller på att få ett missfall!! Jag bara påpekar att det är lite försent att få ett missfall nu. Så det behöver han inte oroa sig för åh man kan inte heller föda barn utan att ha värkar. Så han kan ta det lungt.

Av MissJA - 22 september 2012 16:04

Inte är jag den lättaste att umgås med just nu. Har lixom fått helt slut på tålamod. Jag har inga fler tecken på bäbisdax. Har nån kraftig förvärk ibland men kanske en i timmen.

Borde kanske ta en rask promenad eller nåt för atg se om det ger effekt men ärligt finns inte motivation eller ork till sådana aktiviteter.

Vi packade in oss i bilen och hälsade på mina föräldrar en stund. Så vi har nyss kommit hem. Nu ser m hockey åh lagar hamburgare åh tacodip som vi ska äta med klyftpotatis.

Av MissJA - 22 september 2012 12:30

Jag är inte så bra på engelska viktenheter. Så jag lade ingen energi på att kolla upp vad bäbisen förutspås väga. Men det gjorde jag nyss åh jag tror definitivt inte på det nästan 7 kg låter kanske lite väl mycket. Typ 2 kg mer än K vägde men med honom var jag gigantisk åh hade ett superstort sfmått åxå. Nu ligger jag under medellinjen när man talar om sfmått. Åh med tanke på att den längden som spådomen angav var ca 45 cm så skulle bäbin se ut som en fotboll.

Men tidpunkt på dygnet och vädret kan vara spännande att se sedan. Nog för att jag inte minns vädret så noga när något av mina barn föddes. Men jag tror temat för alla födelsedagar är mulet hittills. Åh det var jävligt kallt när diddi kom.

Av MissJA - 22 september 2012 06:08

Jag har istället fått sova rätt bra. Tog alvedon igår för min huvudvärk åh mensvärk. Vaknade vid 05 åh fyllde på med alvedon för nensvärk. Nu tänkte jag försöka sova så länge det bara går. Har en viss känsla av att det blir bäbis i helgen. Så jag vill vara utvilad inför det som komma skall.

Av MissJA - 21 september 2012 20:33

Just nu äter jag lite jordnötskrokar och försöker få ner lite mer i bb-väskan. Det kommer inte något blod nu åh det lilla som kommit ser inte färskt ut. Så jag tvekar till och med med att ringa till förlossningen. Tänkte käka lite gott åh sedan gå åh lägga mig. Vem vet jag kanske vaknar imorgon av att allt är som vanligt

Av MissJA - 21 september 2012 19:31

Nyss när jag var på toa så såg jag att jag blöder lite så något håller nog på att hända. Nu känner jag mig lätt nervös!! Ska väl snart ringa till förlossningen, åh efter det packa klart den berömda väskan.

Av MissJA - 21 september 2012 17:56

Tänk om man kunde bestämma när bäbisen skulle komma ut. Då hade jag valt denna helg, gärna inatt!!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards