Hönsmamman

Alla inlägg den 8 september 2012

Av MissJA - 8 september 2012 23:39

Har så kraftiga förvärkar att jag omöjligt kan sova, jag har både tagit alvedon och använder vetevärmaren. Det gör ondare än alla de förvärkar jag tidigare haft under denna graviditet, något som får mig att undra. Min första plan var att se klart ett avsmitt av 112 på liv och död på mobilen och om de fortfarande höll i sig efter det klocka lite "värkar" men mobilen fick slut på ström och dog, så jag satte mig vid datorn istället för att klocka lite och för att uppdatera här.


Åh inatt som mamma har svårt att komma iftån för att hjälpa oss, inatt som ingenting är färdigt.. Men vad gör man om det nu skulle vara på riktigt? Tja acceptera läget förmodligen...


Hittills har jag klockat 3 st värkar, de kommer med ca 3 minuters mellanrum och varar i över 1 minut..

Av MissJA - 8 september 2012 20:08

Ikväll sprang han runt som en liten nakenfis ett tag och så tog vi fram pottan, mest för att han tycker att det är en rolig grej att sätta sig på den, låsaskissa och ställa sig upp igen.. Men ikväll så vips så hade han faktiskt KISSAT I POTTAN!!


Rolig lyckoträff men ändå..

Av MissJA - 8 september 2012 19:47

har varit fruktansvärt trött och sliten hela dagen. Nu borde jag ta tillfället åh sova, men jag kommer mig lixom inte för det. Pyjamasen har varit på sedan kl 17 ungefär.. Men att dricka kvällsdosen hallonbladste och borsta tänderna blir lixom inte gjort..


Förresten, är det inte lätt att blogga från lånemobilen, så inläggen blir korta och jag ber om ursäkt för alla andra grejer som blir tokigt i det jag skriver från den.. Förhoppningsvis är min iphone snart tillbaks..

Av MissJA - 8 september 2012 19:41

Jepp, OM det finns något kvar av den lär det inte vara någon stor bit med tanke på den jätteslemgeggan som jag fick på toapappret nyss!! Det ver definitivt inte en flytning, den var för seg för att vara det, relativt genomskinlig/lätt gulaktig..


Såå det kanske innebär att det inte är så värst länge kvar på denna graviditet.. Gissar att som lillan har pysslat på nu i eftermiddagså var det kanske inte så oväntat. Hon har pressat sig nedåt. Det ilade riktigt oskönt när vi skulle på barnkalaset nu på eftermiddagen..

 


Av MissJA - 8 september 2012 13:53

Mina fina gamla glasögon. Nu är dom verkligen oåterkalleligt trasiga!! Men de höll i över 5 år så det kanske inte var så konstigt. kanske till och med bra, så jag måste investera i nya glasögon snart. tur i oturen så har jag fortfarande ett par kvar..

Av MissJA - 8 september 2012 11:55

Imorse så vaknade diddi kl 5 åh var jätteledsen, blöjan var jätteblöt och så. M kom ner med honom för att hämta en blöja, samtidigt satt jag på toa. När diddi såg mig så ville han bara vara nere. Eftersom det snart är slut för hans del med att vara minst så lade vi oss alla i stora sängen och diddi fick mysa percis som förr. med en hand på mitt bröst, nära, nära, nära. Vi slog på stora maskiner på tv:n åh somnade tillslut om ett slag. Närmare åtta gick M åh barnen upp för frukost åh jag låg kvar i sängen. Vet inte varför men jag sover superdåligt just nu. Förmodligen kan jag skylla det på graviditeten.


När jag väl masat mig upp åh fått i mig en ordentlig frukost gick de andra upp för att städa, själv somnade jag som en stock i soffan. Jag är fortfarande alldelens trött och orkeslös..Hatar att mitt hjärta ska hålla på att rusa så!! Det gör mig yr och andfådd. Hjärtat slår som när jag varit på tenton i vintras och sprungit 60 minuter och cyklat 30 minuter på det.. Sinnsesjukt!!


Förresten skulle det var rätt lägligt om lillan valde att födas nu i början på veckan, för då hinner vi hem innan K ska opereras på fredag åh det är inget möte inplanerat ännu, perfekt timeing med andra ord.. Men med min tur så sätter det väl igång så att jag antingen missar att vara K's stöd när han ska opereras eller till när mötet med SPSM ska hållas..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards