Hönsmamman

Alla inlägg den 25 september 2012

Av MissJA - 25 september 2012 22:40

Av MissJA - 25 september 2012 22:38

Ikväll har magen varit mer som i fredags, dvs. hård för det mesta men inte många av dem gör ont. Lillan leker för fullt där inne just nu, åh det innebär att jag måste kissa så ofta att det inte finns en chans att somna. Men jag är väldigt trött.

Av MissJA - 25 september 2012 20:24

Så är det ett faktum, min näsa är täppt!! Åh jag är lite slemmig i halsen, faan åxå. Vill inte vara förkyld nu!! Vill vara i topptrim (eller öööh) i bästa möjliga form inför det marathonlopp i smärta som väntar runt hörnet. Åh en tät näsa är svår att hantera vid djupandning och lika djup koncentration under förlossningen.

Inte heller vill jag att kroppen ska vänta ut denna krasslighet det har jag tyvärr inte tid med!! Jag har 3 barn till att ta hänsyn till åh då passar det inte att vänta en himla massa.

Förresten nu 2 dagar i rad ska K träffa 2 olika läkare för olika saker. Hur jag än vänder mig så finns det för många viktiga saker att hålla kollen på.

Av MissJA - 25 september 2012 16:31

Eftersom vi är på vårdcentralen typ varje vardag just nu med denna tå hade jag turen att träffa på min bm.

Eftersom jag idag börjat undra hur länge jag ska vänta hemma med värkar inna jag bör åka in på förlossningen. Hon sa att det (förmodligen tappen) inte var lövtunn men om jag får värkar som börjar trycka på så kommer det förmodligen att gå snabbt.

Det låter ju lite som att jag kan vänta lite för länge eftersom min kropp lurats så mycket så jag kanske inte tar smärtan på allvar förrän det typ är krystvärkar.

Jag skrev på minbebis att jag efter allt lurenderjeri med förvärkar som varit regelbundna och kommit under en längre tid riskerar att inte fatta att det är på riktigt förrän huvudet sticker fram.

Av MissJA - 25 september 2012 15:07

Av MissJA - 25 september 2012 14:41

Nä men nästan. Tog mig in i duschen åh lyckades tvätta kroppen, men håret alltså jag klarade inte av det. Släpade mig ur duschen åh har lyckats få på mig underkläder. Fatta att om mindre än en timme ska jag vara så pass fit for fight att jag kan hämta V på fritids åh sedan åka vidare till vårdcentralen med K's tå.

Åh det enda jag orkar är att ligga som en strandad val i sängen. Jag mår illa, åh känner mig allt annat än i fysisk form för att ta mig utanför dörren idag.

Av MissJA - 25 september 2012 11:58

Jag sover åh sover. Sedan så äter jag åh så blir jag trött igen åh bara måste lägga mig igen. Så just nu är livet lite likt skalmans tillvaro. Jag vill få kraft att ta en promenad idag. Men vet inte var jag ska hitta den energin. Det är typ tur att lillla. Känner sig bekväm i magen. För just nu orkar jag inte föda barn.

M är just nu åh köper mjukisbyxor. Det blir bra. Han behöver dem, men kommer nog först att få låna ut dem till mig, eftersom jag är mer eller mindre byxlös.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards