Hönsmamman

Alla inlägg den 11 september 2012

Av MissJA - 11 september 2012 20:00

Här är jag gravid med Damien, bilderna är tagna 19 dagar före bf


       


här är bilderna från idag, alltså 15 dagar före bf

   


Var ser jag störst ut? Många anser att jag är minste stor denna gång, men min granne tycker tvärt om.. Själv vet jag inte..


     

Av MissJA - 11 september 2012 19:41

Jag är konstant:

  • trött
  • rastlös
  • sover dåligt
  • konstant törstig/ kissnödig
  • Hungrig
  • illamående

Inte konstigt att det börjar kännas lite drygt. Egentligen så är jag inte less på att vara just gravid, om jag bara kunde slippa känna mig så j-la handikappad!!


Idag har jag vilat/sovit massor under dagen, med resultatet att låsningen i ryggen är värre än normalt åh definitift mer framträdande än vad den brukar vara efter att jag varit och simmat. Så det spelar lixom ingen roll som det känns, vilar jag så får jag ont, vilar jag inte får jag åxå ont men på andra ställen..


Förresten, livliga drömmar är inte att leka med, bara det blir man ju svinigt trött av, som att se och hänga med i si så där närmre 10 actionfilmer samtidigt, inte undra på att jag måste upp och äta och kissa massor på nätterna, hjärnan bränner ju upp all energi på helt vrickade drömmar!!


Sen en grej till, det är egentligen sjukt hur det blir när man är gravid, då illamående betyder att man måste äta åh det snabbt.. I vanliga fall är åtminstone jag programerad så att illamående då vill man inte så gärna äta.


På tal om äta/ illamående åh konstiga sug. I 2 omgångar har jag varit beroende av pommes pinnes. Idag är jag VERKLIGEN inte det längre, jag tog ur den påsen som blivit kvar i min handväska och var så äcklad av innehållet att jag nästan kräktes!! Nu är det polly som gäller..


just nu håller jag på att baka en kladdkaka åh så snart jag plockat den ur ugnen så ska jag bege mig till coop nära och köpa vispgrädde och glass att äta till kakan - i slutet kan man ju skylla på kaloriladdning inför förlossningen. Problemet är väl att man inte vet när man kommer att föda så kaloriladdningen kan ju bli till viktuppgångsfällan nr 1, om man nu skulle gå över tiden maximalt och ladda långt innan bf, men tänk om man föder före bf då? då måste man ju ha laddat innan - eller hur!! Alltså käkar jag det jag vill ha och tar hand om konsekvenserna efteråt i forma av SUND kost och SUND träning..

Av MissJA - 11 september 2012 14:31

Jag vill trycka på nödbromsen. "har vi inte shoppat tillräckligt?"


men det tycker inte M, han planerar för att köpa 2 st surfplattor innan nästa vecka..


Jag får lätt magknip, han har ju denna månad köpt en ny förstärkare och en ny dreambox (för att få massa kanaler) visst vi hade det tidigare åxå men valde att gå sönder så de inköpen var väl mer ok om jag så säger.. Men Ipad och en samsung surfplatta?? Vi har ju redan köpt en bil, köpt massa nytt till K och V's rum osv för att inte tala om donkeyn.


Snart ska alla barnen fylla år, det ska vara badkalas = svivigt dyrt men det är dom stora barnen värda. Åh så kommer julen. Vi har lång tid kvar med föräldraledighet och därför sämre med pengar.. Jag bönar och ber att han ska vänta med att köpa surfplatta till nästa år hoppas att han gör det.. Man vet ju aldrig, något dyrt kan ju gå sönder, ex. kyl/frys eller liknande åh då kan det ju vara bra att ha lite pengar till en nödvändig investering..

Av MissJA - 11 september 2012 14:19

Knäppte lite bilder på magen iklädd mina mammabadkläder mamalicious.

Med 15 dagar kvar till BF vet man aldrig hur många gånger till jag kommer att använda den..


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards