Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 24 september 2012 09:38

Som det känns just nu är det nog bara en jätteförstoppning eller nåt liknande som fått min mage att svälla så. Åh även orsakat alla andra graviditetsliknande symptom. Eller så är jag verkligen en elefant utan att likna en, eller vänta nu det gör jag visst :D

Inatt har jag fått sova bra när jag väl somnade dvs. På 7 timmar kissade jag bara en endaste gång. Ok innan jag somnade kissade jag säkert 5 ggr i timmen men ändå. Åh inte har jag behövt vara vaken pga förvärkar heller. Näpp det har varit lugna gatan!! Åh jag som inte ens tog alvedon igår på kvällen. Det minns jag knappt sist. Men ont i fogarna har jag efter min raska vaggpromenad igår. Åh som vanligt behövde jag göra nr2 efter promenaden.

Idag ska jag till bm igen, men jag är osäker på tiden. M har visst kastat bort lappen med tiden - så hjälpsamt av honom!! Åh jag kommer inte ens fram till norrlandskliniken just nu det finns inga tider!! Bajsa åxå!!

Av MissJA - 24 september 2012 09:28

Eftersom jag blivit lat fotar jag bara infon från appen

Av MissJA - 23 september 2012 21:49

Idag var den dag i graviditeten som diddi kom till världen. Alltså i v 39+4 tre dagar före beräknat datum. Åh de andra kom tidigare än så. Så nu känns det lite som om jag går på övertid.

Humöret är inte det bästa. Jag är så less på att ha en illamående känsla i kroppen dessutom är jag nästan konstant bajsnödig, utan att kunna få göra nr 2. Eller ok har gjort det 3 ggr idag. Åh humöret verkar även ha blivit sämre på M. Det blir småtjafs hela tiden över bagateller.

Till råga på allt håller jag på att bli förkyld. Plus att kag såå väldigt gärna skulle vilja fara åh simma men törs inte pga den blödning jag hade i fredags.

Imorgon är det tid för ett besök hos min bm. Försöker samla mod för att be henne kolla upp hur det står till där nere. Om det hänt nåt alls!! För om det inte gjort det sticker jag till badgymmet direkt efter min tid hos henne. Tänk om jag dessutom törs fråga om en hinnsvepning!!

Men just nu är min största fråga till universum för imorgon; vad ska jag ta på mig, för alla mina byxor är i tvätten åh det finns inte heller så många överdelar som sitter bra längre....

Av MissJA - 23 september 2012 19:59

Jag skulle vilja ta en liten promenad ikväll åxå. Men M vill inte att jag går ut ensam. Åh visst det är helt bäcksvart ute, men det skulle ändå vara skönt åh vem vet... Men vid det här laget borde jag väl ha gett uppoch insett att någon bäbis blir det då inte. Kanske bättre att se på nån film med sambon och tröstäta glass?

Men lusten att åtminstone gå ut åh vanka framåt i mellan 15-20 minuter skulle vara nice. Jag ska nog bege mig ut trots allt, ska bara gå åh natta storbarnen först.

Förresten, äppelkakan var svinigt god. Hade nog varit bättre om den fått svalna något. Men klockan var mycket åh alla barnen behövde då komma i säng.

Av MissJA - 23 september 2012 18:21

Ikväll tänkte jag åh V bjuda på en glutenfri äppelkaka till kvällsfika. Jag hittade receptet i appen kokaihop.

Vi ska avnjuta den med the. Längtar tills den är färdig :p

Av MissJA - 23 september 2012 14:55

På grund av dem var jag vaken till ca 05 på morgonen. Mindre trevligt med tanke på att det innebär en ännu tröttare åh tjurigare mamma i familjen. Åh är jag på dåligt humör påverkar det ALLA.

(Men som sagt var, det är ok att vara ur balans pga resultatet på en hockeymatch, men inte för annat som ex regelbunden smärta som förstör sömnen big time!! )

Nu är resten av familjen ute i solen, åh kylan åh leker medan jag ligger inne åh väntar på bättre tider. Eller lite energi att fixa iordning rotfrukterna till middagen. Skulle behöva rensa den sista hinken lingon åxå. Tänk om det fanns en till av mig som kunde ta över alla mina måsten så jag kunde få gräva ner mig totalt i självömkan....

Av MissJA - 23 september 2012 03:49

Sedan förra inlägget så har jag haft ont/ förvärkar? Som kommit då och då. Alltså mer frekvent än igår. Undrar vad det är. Jag har tagit alvedon och hoppas faktiskt på att den effekten ska få mig att somna om. Men nu har det gått så lång tid att smärtan borde börja försvinna tycker jag. Så vi får väl se.

Bilden nedan är tagen igår på kvällen. Diddi ville inte sova och tillslut kom M ner med honom så att han skulle få gosa med mig. Han var så gullig åh klappade då åh då på min mage **sötnöten**

Av MissJA - 23 september 2012 02:36

Så passande va? Att han fått problem med sitt gallgrus inatt. Att han inte kan låta bli att käka sånt som gör att han får ont!! Aja, jag får väl vara glad över att jag inte har värkar åtminstone. När m har det så som han har det är det bättre om lillan väntar med att födas till på måndag. Då jag tippar på att m kommer vara helt sliten av sin gallstensnatt i natt. Men jag tror att det är hockey - IGEN på måndag så då måste förlossningen vänta tills matchen är över annars får jag väl beställa en taxi åh åka själv eller nåt. För då är det 1000% hockey som gäller för M.

En liten del av mig är ärligt lite skadeglad, efter att han kallat mig fula tjockisnamn igår. Men den delen ska jag försöka kväva med täcket så gott det går.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards