Hönsmamman

Alla inlägg under september 2012

Av MissJA - 20 september 2012 12:02

Nu är det plockat åh färgat. Så nu är jag snart färdig för livet med 4 barn. Kanske är värt att göra denna behandling med jämna mellanrum åh spara in på dyrbar tid.

Ena ögonbrynet är inte en lätt match att forma, det växer konstigt, är lite lockigt och har fläckar utan hår. Dessutom är huden fortfarande lite färgad efter färgen som användes.

Av MissJA - 20 september 2012 11:54

Efter att ha hjälpt pappa att starta alla tvättmaskiner i tvättstugan gick diddi in åh bestämde sig för att tvätta traktorerna <3

Av MissJA - 20 september 2012 10:58

Diddis egna mössor är i tvätten.

Av MissJA - 20 september 2012 07:51

Lagom till kl 6 imorse började jag ha mensvärk. Den kommer åh går. Så jävla typiskt med förvärkar nu när jag skulle behöva vila. Det blir inget bad idag. Det blir lite extra tid i sängen. Sedan blir det att åka till stan åh fixa ögonbrynen. Kom på igår att jag ska fråga om jag inte kna få fransarna färgade åxå. Då blir det mindre viktigt att hinna med sminket på morgonen vilket kan vara skönt i början av livet med 4barn.

Av MissJA - 20 september 2012 07:43

Snacka om typiskt! Ca 30 minuter efter det att jag valde citodon över en alvedon forte igår på kvällen för att helt slippa ont i ryggen började huvudvärken komma. Snart var både den sprängande värken åh det välkända illamåendet ett faktum. Illamåendet kunde jag lindra med primperan, men, fram till efter tre inatt blev det inte mycket vila åh desto mer smärta. Kunde smärtan inte fått vara förlossningsvärkar?? Snacka om att ångra valet av värktablett som jag tog igår!


När klockan äntligen närmade sig tre så tog jag alvedon forte åh 2 snapsglas med kallt kaffe. Sedan när tabletteffekten slutligen kom, fick jag äntligen sova.

Av MissJA - 19 september 2012 20:37

Sitter åh äter mig igenom en förpackning carte d'or! En absolut välbehövlig belöning efter denna dag. Jag har inte hunnit blogga alls idag så jag tänkte sammanfatta lite vad vi gjort.


Först var jag åh diddi åg badade, eftersom jag lade mig åh vilade ett tag efter att v och k åkt iväg till skolorna så kom vi till badet en timme senare. Tur var det eftersom de haft fel på vattensystemet och det var ca 7 grader svalare i bassängerna än i normala fall. Tro mig dessa grader gör STOR skillnad. Vi lekte i barbassängen i ca 50 minuter innan vi var färdiga.


Väl hemma igen var diddi jättetrött och att få i honom nåt att äta innan dagvilan blev en tuff utmaning. Tillslut åt han lite keso och en fruktkopp. Han slocknade redan innan jag parkerat vagnen på baksidan. Under vilan fixade jag en spenatpannkaka till middagen åh röjde undan lite, hann även med en kort tupplur innan K kom hem åh diddi vaknade.


Sedan kom lite oväntat det som sög ut all ork ur min kropp. K skulle på hälsocentralen åh lägga om tån efter mellis. Där sprang diddi säkert närmare en halvmara i korridoren. Lekte med sin traktor utanför hissen och hade allmänt väldigt kul. Jag svettades något kopiöst medan jag försökte hålla koll på vilddjuret.


K's tå var lite infekterad så nu måste han äta ytterligare en kur antibiotika för att bli av med en infektion i den förgrymmade tån!! Man kan ju undra varför kirurgen inte ansåg att bandaget skulle bytas på en hel vecka och varför inte han fick antibiotika på en gång, med tanke på att tån var infekterad vid operationen åxå. Men, men shit happens.


Så nu har jag slukat hela glassen åh ska göra mig färdig för sängen. Numera måste jag äta en alvedon forte varje kväll pga. Smärta i ryggen, ta bisolvon för att jag är förkyld och äta en losec för att slippa plågas av halsbränna. Dessutom mina vanliga letgigan så jag kommer till ro och får sova så bar som möjligt.


Ser fram emot morgondagens simtur och egobesök på face hudvårdsstudio!! Vill vara pigg åh så fräsch det bara går tills dess. Alltså sömn är absolut nödvändigt!!

Av MissJA - 18 september 2012 18:28

En tramptraktor

Av MissJA - 18 september 2012 17:49

Har jag bokat tid för att plocka och färga mina ögonbryn. Jag har sett till att jag ska få en lugn fm själv.. Först ska jag simma kl 9- 10 sedan ska jag alltså vara på stan kl 11 för att bli lite mindre ful.

Sen på eftermiddagen så ska jag med K på hälsocentralen för att hans nyopererade stortå ska läggas om.

Men nu bara för att jag har saker jag ser fram emot den dagen så kanske lillan bestämmer sig för att födas. Men, jag ringde och dubbelkollade att jag kunde avoka tiden med kort varsel om det skulle vara så..

Planen är att inte så långt efter att lillan är född sedan gå till frisören åh bli lite mindre ful i håret.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards